Avatar billede h-henneberg Nybegynder
05. juni 2001 - 21:22 Der er 11 kommentarer

Gæstebog

hej er der nogen der ved hvor jeg kan finde en sej gæstebog i PHP???
Avatar billede kapla Nybegynder
05. juni 2001 - 21:24 #1
Avatar billede jonaskn Nybegynder
05. juni 2001 - 21:24 #2
Avatar billede kapla Nybegynder
05. juni 2001 - 21:25 #3
Avatar billede bbs Nybegynder
05. juni 2001 - 21:35 #4
<?
if($navn && $besked) {
$besked = ereg_replace(\"<\",\"&lt;\",$besked);
$besekd = ereg_replace(\">\",\"&gt;\",$besked);

$fil = \"gbog.txt\";
$tid = strftime(\"%d %B %Y\", getlastmod()+3600);
$str  = \"<tr><td colspan=\\\"2\\\"><hr size=\\\"1\\\"></td></tr>\\n<tr><td>Tid:</td><td>$tid</td></tr>\\n</tr>\\n<tr><td>Navn:</td><td>$navn</td></tr>\\n<tr><td>Email:</td><td><a href=\\\"mailto:$email\\\">$email</a></td></tr>\\n<tr><td>Icq:</td><td><a href=\\\"http://wwp.icq.com/scripts/search.dll?to=$icq\\\">$icq</td></tr>\\n<tr><td>Hjemmeside:</td><td><a href=\\\"$hjemmeside\\\">$hjemmeside</a></td></tr>\\n<tr><td colspan=\\\"2\\\"><br>$besked</td></tr>\\n\";

$fp = fopen($fil, r);
if($fp) {
$filArray = file($fil);
$result = implode(\"\", $filArray);
$result = \"$str$result\";
fclose($fp);
}
$fp = fopen($fil, w);
if($fp) {
fputs($fp, $result);
fclose($fp);
}

header(\"location: gbog.php\");
}
?>
<html>
<head>
<title>Gæstebog</title>
</head>

<font face=\"verdana\">

<form action=\"gbog.php\" method=\"post\">

<table border=\"0\" align=\"center\">
<tr><td>Navn:</td><td><input type=\"text\" name=\"navn\"></td></tr>
<tr><td>Email:</td><td><input type=\"text\" name=\"email\"></td></tr>
<tr><td>Icq:</td><td><input type=\"text\" name=\"icq\"></td></tr>
<tr><td>Hjemmeside:</td><td><input type=\"text\" name=\"hjemmeside\" value=\"http://\"></td></tr>
<tr><td colspan=\"2\"><textarea name=\"besked\" cols=\"30\" rows=\"8\"></textarea></td></tr>
<tr><td colspan=\"2\"><input type=\"submit\" name=\"skriv\" value=\"Skriv\"></td></tr>
</table>

</form>

<table border=\"0\" align=\"center\">
<?
readfile(\"gbog.txt\");
?>
</table>

</font>

</html>

gem hele overstående kode i en fil kaldet \"gbog.php\" uden \"\", opret også en fil kaldet \"gbog.txt\" også uden \"\". Chmod \"gbog.txt\" til 777, så skulle gæstebogen virke!
Avatar billede teenz.dk Nybegynder
05. juni 2001 - 21:39 #5
bbs ja det ved jeg det er faktisk den jeg bruger nu men jeg vil gerne ha at den lader være med at tjekke at der er skrevet i \"navn\" og \"besked\"
skal jeg bare slette \"if($navn && $besked) {\"
og så virker det???
Avatar billede bbs Nybegynder
05. juni 2001 - 21:44 #6
teenz-> Det ville jo ikke skade at prøve :)
Avatar billede teenz.dk Nybegynder
05. juni 2001 - 21:45 #7
bbs>>> er det dig der har lavet GB\'en?
Avatar billede prime Nybegynder
06. juni 2001 - 00:56 #8
jeg har en i php+mysql med smilies + bb coder.... og admin center .. ? hvis det er noget ?:P
Avatar billede okay Nybegynder
06. juni 2001 - 01:01 #9
Avatar billede prime Nybegynder
06. juni 2001 - 01:03 #10
det er ikke den jeg har ... da jeg har lavet min egen :P
Avatar billede in2deep Nybegynder
12. september 2001 - 17:18 #11
h-henneberg >>> Jeg har en rigtig flot en til at ligge, hvis du er interesseret, og endnu ikke har fundet en...