Avatar billede ebech Nybegynder
03. august 2007 - 11:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Enkelte sider kan ikke vises

Jeg har et mystisk problem med min pc (WinXP, IE7).
Jeg har to internetadresser, som den bare ikke vil hente:

www.dmi.dk
www.dk-hostmaster.dk

Siderne fejler jo ingenting, men browseren vil bare ikke vise dem længere (har virket). Jeg har prøvet alt, bl.a. nulstil cache, slettet cookies, nulstil sikkerhedsindstillinger, flush af dns cache.

Jeg har også Firefox på computeren, og denne kan heller ikke vise lige netop disse to sider. Her får jeg beskeden "The connection has timed out".

Først troede jeg det var mig computer der var "syg".  Men efter at have læst diverse indlæg på eksperten, så kan jeg se at der er andre der har haft lign. problemer, men ingen løsning.

Er der nogen der har forslag ?
Avatar billede nva Praktikant
03. august 2007 - 11:14 #1
Tjek om der står noget i din hosts-fil, der ikke skal være der.
Avatar billede nva Praktikant
03. august 2007 - 11:15 #2
Ligger her C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts
Avatar billede vejmand Juniormester
03. august 2007 - 11:48 #3
Prøv evt. at deaktivere din firewall, bare for at se om det er den der blokerer.
Avatar billede ebech Nybegynder
03. august 2007 - 12:23 #4
hostfilen ser ok ud.

Jeg bruger kun windows egen firewall.  Det hjalp ikke at deaktivere den.
Derudover har jeg prøvet at deaktive (norton) antivirus.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. august 2007 - 12:27 #5
Prøv lige følgende i IE:

Funktioner -> Internetindstillinger -> Sikkerhed -> Websteder du har tillid til -> Websteder -> Tilføj nternetadressen.

Jeg tvivler dog på det hjælper, når nu det heller ikke virker i FireFox...
Avatar billede nva Praktikant
03. august 2007 - 13:48 #6
Kan du pinge siderne fra en prompt? Måske er det dns-serveren du peger på, der har fejlen.
Avatar billede ebech Nybegynder
03. august 2007 - 20:11 #7
Websteder med tillid = Ingen effekt.

ping dk-hostmaster.dk giver:

Pinger dk-hostmaster.dk [193.163.102.18] med 32 byte data:

Anmodning fik timeout.
Avatar billede nva Praktikant
03. august 2007 - 23:08 #8
Kan du pinge selve ip-adressen?
Avatar billede ebech Nybegynder
04. august 2007 - 10:39 #9
Nej, får timeout.  Men det får jeg på alle eksterne ping-requests.
Avatar billede ebech Nybegynder
04. august 2007 - 21:52 #10
Jeg prøvede at taste ip-adressen i browseren (193.163.102.18) og så blev siden vist.
Herefter kunne jeg sagtens få siden frem ved at taste domænenavnet.
Den logiske forklaring kender jeg ikke, men problemet er løst...