Avatar billede helle-j Nybegynder
02. august 2007 - 14:23 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Pop-up ved notat

Når jeg i ordre kartoteket skal oprette mine vare linier vil jeg gerne have en pop-up meddelse, hvis der er notat i lagerkartoteket på det varenummer jeg taster.

Jeg anvender C5 ver. 4.0 og har de fornødne rettigheder til at kode.

Løsningen må gerne være detaljeret beskrevet - jeg er ikke ekspert i programmering!

På forhånd tak!
Avatar billede jasman Nybegynder
02. august 2007 - 15:31 #1
For HVER ordrelinier du opretter ?
Avatar billede helle-j Nybegynder
02. august 2007 - 15:55 #2
Ja, det må det blive for jeg har brug for at kunne taste flere varelinier på den samme ordre ex.

Varenr  Tekst          Beløb etc...
1000    Bøsning
2000    Aksel
2010    Flange

hvis jeg så har et notat i vare kartoteket på vare nr 1000 ex. "materialet er ændret til rustfri syrefast" vil jeg gerne have information om at der er notat til det vare nr. når jeg registrer min ordre.

Håber det er forståeligt!
Avatar billede up2nogood Nybegynder
03. august 2007 - 09:34 #3
Hejsa,

Prøv at sætte dette i UXL Ord_Linie_Opret

#MacroLoad(FORMS)

EXTERN OrdLinie  { Ordrelinie }

INTRODUCE LagKart[VareIdx, OrdLinie.Varenummer]
IF Notat[NotatIdx,FileNum(LagKart),LagKart.RecID].Tekst <> "" THEN
    #NotatBox(LagKart,78,10,1,13,'Lagernotat')
    PROCESS #Proc_FrmRun &Parm
ENDIF

Hvis du vil have notatet frem lige når du har tastet varenummeret, skal du smide koden på PostChange på Varenummer i Formen OrdLinie.
Avatar billede helle-j Nybegynder
03. august 2007 - 10:42 #4
Hej

Nu har jeg prøvet din løsning i UXL, men umiddelbart virker det som der er konflikt

disse linier

#NotatBox(LagKart,78,10,1,13,'Lagernotat')
    PROCESS #Proc_FrmRun &Parm

Eller er det mig der gør noget galt?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
03. august 2007 - 11:28 #5
Har du husket at lave Macroload af Forms:
#MacroLoad(FORMS)

Macroen NotatBox ligger nemmerlig i Forms...
Avatar billede helle-j Nybegynder
03. august 2007 - 11:34 #6
Beklager det er jeg ikke helt klar over, hvordan jeg gør - så nej det har jeg ikke
Avatar billede up2nogood Nybegynder
03. august 2007 - 12:50 #7
Som jeg skrev i min kode, så kan du se der både er ny kode over "EXTERN OrdLinie.." og under.
Har du sat "#MacroLoad(FORMS)" ind OVER "EXTERN OrdLinie.." ?
Avatar billede helle-j Nybegynder
03. august 2007 - 12:53 #8
Dumme dumme mig ....

Hvis jeg nu tog hovedet til hjælp så virker løsningen med UXL - jeg skal jo bare gøre som jeg får besked på.....

Hvis jeg vil gøre forsøget med at få notatet frem lige når jeg har tastet vare nr.
er jeg i tvivl hvor jeg lige nøjagtig skal "smide" koden - Kunne du uddybe
Avatar billede up2nogood Nybegynder
03. august 2007 - 13:22 #9
He he rolig nu, vi har alle været nye i faget...
For at få koden efter tast af varenummer skal du:
Rette i Formen Ordlinie
Gå på feltet Varenummer/Vareopslag F6 på det, for at redigere
Formler - PostChange
Sæt efterfølgende kode ind til sidst:
IF Notat[NotatIdx,FileNum(LagKart),LagKart.RecID].Tekst <> "" THEN
    #NotatBox(LagKart,78,10,1,13,'Lagernotat')
    PROCESS #Proc_FrmRun &Parm
ENDIF
Avatar billede helle-j Nybegynder
03. august 2007 - 13:29 #10
Super - Det var lige den løsning jeg havde brug for

Tusinde tak for hjælpen og tålmodigheden!!!!

Og hermed nogle velfortjente point
Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
03. august 2007 - 14:42 #11
Hej up2nogood/helle-j!
Det er næsten for godt til at være sandt. Denne løsning har jeg søgt efter i snart 2 år. Gælder kodningen også i C5 3.0? - så vil jeg nemlig også kaste mig ud i det, selvom jeg heller ikke er ekspert i kodning. Pft.
Avatar billede helle-j Nybegynder
03. august 2007 - 14:50 #12
Hej Dorthe

Jeg fandt en tråd du har været med på tidligere hvor du forespurgte på hvordan man sætter gul farve på når der er skrevet i notatet har du fundet løsningen ellers har jeg den.....
Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
03. august 2007 - 14:59 #13
Hej Helle,
Alt i mens du har skrevet dette, har også lige været inde på dine tidligere spørgsmål og har lige præcis taget en udskrift af det spørgsmål/svar.

Eksperten ER FANTASTISK !!!

Tak for spørgsmålet og hav en god weekend
Avatar billede up2nogood Nybegynder
03. august 2007 - 15:00 #14
Hejsa,

Løsningen virker både til 3.0 og 4.0, så det er bare at gå i gang. :)
Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
03. august 2007 - 15:07 #15
Jeg kan næsten ikke vente til det bliver mandag igen!!
Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
06. august 2007 - 11:34 #16
Hejsan igen helle-j,
det virker fuldstændig som jeg havde håbet.

Jeg har ikke brug for at lave notatet gult længere, da mine notater automatisk popper op ved registrering af ordre, indkøb mv.

Det letter altså det daglige registreringsarbejde betydeligt, når man ikke hele tiden selv skal tjekke, om der skulle være et notat på debitoren, varen, kreditoren osv.
SKØN DAG! - det samme ønskes til dig
Avatar billede helle-j Nybegynder
06. august 2007 - 11:52 #17
Hej Dorthe

Ja er det ikke bare super.
Vi er up2nogood en stor tak skyldig(håber vedkommende læser med) - Jer er vildt begrjstret over de eksperter der vil lade os få del i deres viden og ikke bare henviser os til, at vi kan rekvirere en konsulent. Ofte er det desværre såden, at de problemer - vi der bruger C5 i praksis kun med besvær kan løses af den "lokale konsulent", det er desværre min erfaring.
Så ja jeg må give dig ret det er en skøn dag!og eksperten er fantastisk! Jeg er efterhånden ved at have tilrettet min C5 så den passer specifikt til vores virksomhed og de behov vi har gennem dette forum.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
06. august 2007 - 14:18 #18
Hejsa,
Jo jeg læser skam med. :)
Det er rart at høre I er glade for hjælpen.

Jeg er nu godt nok selv en af de "Lokale konsulenter", som jo skal tjene min løn ind på den ene eller anden måde.

Har man selv blod på tanden til at springe ud i noget udvikling, skal man da have den fornødne hjælp uden nødvendigvis at skulle punge ud for det. Derfor mine indlæg her på  eksperten.dk.