Avatar billede thomas_fogh Nybegynder
02. august 2007 - 11:41 Der er 6 kommentarer

VMWare: Connecte til vmware på anden pc?

Er det muligt at oprette en forbindelse til min vmware installation fra en anden pc?
Jeg kører Windows XP med en Ubuntu vmware installation og vil gerne en oprette en TCP connection til Ubuntu fra en anden pc.
Hvordan gør jeg lige det?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
02. august 2007 - 17:04 #1
du sætter den virtuelle netværksadaptor til at køre I NAT mode :)

/psycosoft-funware :)
Avatar billede thomas_fogh Nybegynder
02. august 2007 - 21:58 #2
Er gjort ;)
Har prøvet at pinge både den ip-adresse jeg kan se i Ubuntu og den WMware network adaptor jeg kan se i Windows uden held...
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
10. august 2007 - 23:41 #3
det var pokkers, har altid gjort det på den måde uden problemer - tænke, tænke.

hvad hvis du laver en netværksbro mellem dit fysiske netkort og din virtuelle adaptor?

/psycosoft-funware :)
Avatar billede elhaard Nybegynder
12. september 2007 - 19:14 #4
Du har to muligheder:

1) Kør i bridged mode
2) Kør i NAT mode og lav portforwarding med iptables.
Avatar billede thomas_fogh Nybegynder
23. september 2007 - 11:48 #5
Undskyld det sene svar...
Jeg har sat den ene vm adaptor til NAT.
Jeg kan pinge den fra min host pc, men jeg kan ikke connecte til det program jeg har kørende i Ubuntu :(
Avatar billede thomas_fogh Nybegynder
23. september 2007 - 12:01 #6
Jeg kan dog ikke pinge fra en anden pc.
Hvordan sætter jeg den op til at forwarde port 3490 til VM?