Avatar billede rasmusengel Nybegynder
02. august 2007 - 10:52 Der er 8 kommentarer

"Invalid" opdateringsfelt til tabeller

Jeg kan lige pludselig ikke opdatere pivot tabeller eller forespøgelser.
Knapperne kan ses, men de er grå og kan ikke anvendes.

Det underlige er at jeg godt kan få arkene til at opdatere hvis jeg siger ja til den skal opdatere ved åbning.

pft.
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
02. august 2007 - 12:47 #1
Kan det være fordi du ikke "står" i pivottabellen? - Hvis du klikker et sted i pivottabellen kommer knapperne så ikke igen?
Hilsen  Leif
Avatar billede rasmusengel Nybegynder
02. august 2007 - 13:31 #2
Det virker desværre heller ikke - jeg har prøvet.
Avatar billede rasmusengel Nybegynder
06. august 2007 - 23:46 #3
er der slet ingen som har gode ideer???
Avatar billede bak Seniormester
06. august 2007 - 23:56 #4
joe, hvis arket er blevet beskyttet kan du ikke bruge knapperne..
Fjern arkbeskyttelsen
Avatar billede rasmusengel Nybegynder
07. august 2007 - 23:52 #5
arket er ikke beskyttet, det samme er også gældende ved helt nye bøger.
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
08. august 2007 - 09:30 #6
Det lyder mere som en bug i xl, selvom jeg ikke umiddelbart ville tro det. Måske det kan hjælpe (gæt) at fjerne og tilføje toolbaren pivot? menu - view - toolbars - og så fjerne "pivottable", åbne sheet'et og så tilføje den igen. Eventuelt kunne du prøve at tilføje nogle af de pivotknapper manuelt i nogle af de andre toolbars og se om de så virkede: menu - view - toolbars - customize - commands tab og under data finder du nogle af pivottable knapperne. Træk disse til en af de eksisterende toolbars og se om de så virker. - Du kan altid efterfølgende resette de berørte toolbars under tab "toolbars" - vælg den aktuelle og tryk "reset". - Hvis dette så eventuelt skulle virke kunne du jo overveje at skabe en ny egen pivottable toolbar under tab "toolbars" og tryk "New". Ovenstående er kun et gæt og hvis dette heller ikke virker eller du ikke får andre lyse ideer fra andre inden for en rimelig tid, ville jeg overveje at genindstallere xl fra scratch om muligt.
Held og lykke
Leif
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
14. august 2007 - 10:20 #7
Lykkedes det - har du fået løst problemet?
Hilsen Leif
Avatar billede rasmusengel Nybegynder
17. august 2007 - 10:29 #8
Nej desværre. Jeg tror det eneste som er at gøre er at reinstallere excel:(