Avatar billede ppb Nybegynder
01. august 2007 - 16:15 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

Antivirus og firewall

Jeg bruger for tiden Norman antivirus og firewall. Er ikke helt tilfreds, og tænker på, at udskifte dem med gratisprogrammer.
Hvilke kan I anbefale?
Avatar billede vejmand Juniormester
01. august 2007 - 16:18 #1
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. august 2007 - 19:39 #2
Vil anbefale Avast Antivirus og PC Tools Firewall.:)
Avatar billede fromsej Praktikant
01. august 2007 - 21:22 #3
Der er ingen gratisprogrammer der er lige så gode som Norman.
Hvilke problemer har du med det?
Det kan være noget skidt, der driller.
Avatar billede ppb Nybegynder
02. august 2007 - 19:11 #4
Nogle gange melder windows, at Norman virusscanner ikke virker. Advarslen forsvinder dog lidt efter. Ved ikke om Norman måske genstarter efter en opdatering.
Desuden er det også for, at spare penge, da det er via TDCs sikkerhedspakke jeg har det.

Hvorfor er der ingen gratis programmer, som kan måle sig med Norman?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
02. august 2007 - 20:32 #5
Dem jeg har foreslået er fuldt på højde med Norman, kender den ikke direkte - har kørt med Norton Internet Security i en årrække, og fandt ud af programmet brugte alt for meget ram og cpu kræfter for overhovedet at kunne køre, derfor valgte jeg at skifte til ovennævnte programmer.
Avatar billede fromsej Praktikant
02. august 2007 - 21:28 #6
Det er ganske normalt, sikkerhedscenteret i windows reagerer før det har registreret at Norman kører, det er ikke Normans fejl, men Microsofts.
Der er intet at gøre ved det.

John westcoast >> Det bliver vi ikke enige om.*S*
De to du nævner er rigtig gode, men de er ikke fuldt på højde med Norman, Kaspersky, Bullguard, NOD32 osv., men selvfølgelig langt bedre end Norton.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
02. august 2007 - 21:37 #7
Fromsej, forskellen er de er gratis og Avast skanner langsommere det er alt. :)
Avatar billede ppb Nybegynder
02. august 2007 - 21:51 #8
Ok.
Men spørgsmålet er, om de gratis er sikre nok.
Man har jo også hørt om Norton, Norman, McAffee osv., som har lukket virus igennem, selvom de var opdateret.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
02. august 2007 - 22:02 #9
Når alt kommer til alt, så er der vel ikke noget der er sikker nok!!!!  Jeg ved bare, at jeg selv har kørt med Avast på en pc, og AVG på en anden pc i over 3 år, og jeg har aldrig haft virus!! Det handler nok generalt om almindelig omtanke!!

/Jan
Avatar billede vejmand Juniormester
02. august 2007 - 22:06 #10
john_westcoast >> "Dem jeg har foreslået er fuldt på højde med Norman, kender den ikke direkte"

Hvordan hænger det lige sammen???
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
02. august 2007 - 23:03 #11
Ja det var nok forkert formuleret, Norman er jo ikke en af de antivirus der ligger højest i score af købeprogrammer.
Står stadigvæk ved min anbefaling 01/08-2007 19:39:52
Avatar billede tiger_dk Mester
02. august 2007 - 23:14 #12
har selv Kaspersky Internet Security 6.0 og haft det i snart et par år nu, det har hold det meste snavs ud. Jeg kan ikke se et problem i man betaler for sikkerhedssoftware, for dem arbejder for at holde trusler mod en maskiner ud, burde have en præmie !
Avatar billede vejmand Juniormester
02. august 2007 - 23:20 #13
Jeg har haft Norman antivirus og firewall (TDC-sikkerhedspakke) i ca. 7 år nu og er yderst tilfreds.  :-)
Avatar billede tiger_dk Mester
02. august 2007 - 23:21 #14
det er jo smag og behag, hvad man vælger !
Avatar billede kimr Nybegynder
03. august 2007 - 08:30 #15
Jeg vil give lundorff-net ret i at omtanke på nettet kan afhjælpe meget.

ppb >> Efter din TDCSikkerhedspakke har opdateret genstarter den de ting som er blevet opdateret, så det kan opleves at Windows Sikkerhedscenteret kommer frem.
Avatar billede kimr Nybegynder
03. august 2007 - 09:32 #16
ppb >> Hvis du tænker på at der kan komme spyware på maskinen selvom man køre med et antivirus program.
Så er svaret ja det kan det, da det er små programmer som man som bruger på den ene eller anden måde selv installer på sin maskine.
Avatar billede ppb Nybegynder
03. august 2007 - 13:39 #17
kimr- Jeg har antispyware programmer, som jeg jævnlligt scanner med.

tiger dk- Jeg har også altid haft den holdning, at pengene man bruger på sikkerhed er givet godt ud. Men har hørt, at de gratis er på højde med veletablerede mærker, så nu vil jeg prøve det.

Så er det blevet tid til, at dele point ud, så dem der har deltaget i debatten, smid et svar.
Så deler jeg ud af de sparsomme point der er.

Tak for svarene.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. august 2007 - 14:11 #18
Velbekomme, som tiger_dk skriver, så er det jo smag og behag, hvad man vælger.  :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
03. august 2007 - 16:49 #19
Uanset hvad man vælger så skal der mindst suppleres op med Spywareguard, spywareblaster og IE-Spyad.
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Jeg springer over point denne gang. :-)
Avatar billede tiger_dk Mester
03. august 2007 - 22:39 #20
smider lige et svar !
Avatar billede champfan Praktikant
03. august 2007 - 23:41 #21
Er der lige plads til et spørgsmål mere inden lukketid:

Jeg har kørt med AVG Antivirus Pro og Sunbelt Ferio Firewal samt SpywareGuard/Blaster og alt har fungeret perfekt med minimum cpu forbrug og ingen problemer.

Med de gode erfaringer jeg har med AVG kunne jeg derfor tænke mig at opgradere til AVG Internet Security Home. Er der nogle erfaringer med det?
Avatar billede champfan Praktikant
03. august 2007 - 23:49 #22
Og lige en ting mere: Er det en fordel med schweizer-kniv princippet, hvor der både er antivirus, malware, spyware, firewall osv i samme pakke? Eller bør man have forskellige programmer til hver sit område?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
05. august 2007 - 20:57 #23
Svar :)
Avatar billede ppb Nybegynder
05. august 2007 - 22:21 #24
Takker for svar.