Avatar billede bimbamse Nybegynder
01. august 2007 - 13:26 Der er 10 kommentarer

Komprimering af video

Jeg forsøger at optage noget video af nogle pokersessions med Camstudio. Jeg har optaget en session der varer 65 min., men den fylder 1,2 GB.

Hvordan får jeg den til at fylde mindre, så jeg kan uploade den?
Avatar billede trav4u2 Novice
01. august 2007 - 14:06 #1
65 minutter video vil altid fylde; så under alle omstændigheder ville jeg nok opdele filen i nogle mindre stykker med en editor som Ulead Videostudio.

Men for at besvare dit spørgsmål; så kan du konvertere filen / filerne til eks. flash eller wmv vha. Super
http://www.erightsoft.com/SUPER.html

I fm. konverteringen skal du vælge størrelse, hastighed og kvalitet så det passer til det niveau du vil levere til brugeren.
Avatar billede bimbamse Nybegynder
01. august 2007 - 14:18 #2
Tak for svaret.

Er der en fordel i at bruge et andet program til at optage med, f.eks. Camtasia, eller er det underordnet?
Avatar billede trav4u2 Novice
01. august 2007 - 15:03 #3
Jeg bruger ikke selv cam; så der bliver jeg dig svar skyldig.

Der er sikkert lidt forskel på kvaliteten af de 2 programmer, og de kan muligvis gemme i forskelligt format, men jeg tvivler på, at det betyder det helt store når du alligevel skal lave en komprimering til en størrelse der er til at streame.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. august 2007 - 15:09 #4
Du skal vælge et program hvor du kan angive bitraten, da det udelukkende er den der bestemmer størrelsen af det færdige resultat. Dermed kan du også regne baglæns og f.eks have et ønske om at videoen kommer til at fylde 100Mb, og så regne ud hvad bitraten skal være.
Avatar billede h_s Forsker
01. august 2007 - 15:59 #5
Jeg har et stykke video på 10 min, der er optaget på et alm. video kamera. Det er så spillet over på en DVD optager, som jeg så har optaget over på en DVD-R skive.

På skiven ligger der BUP- og VBO-filer..

Jeg vil gerne have det til at fylde mindre end den 1 GB det fylder nu.

Hvilket program på http://www.erightsoft.com/SUPER.html skal jeg bruge?
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2007 - 16:12 #6
Må jeg lige blande mig.

Jeg skal lave nogle vejledninger/brugsanvisninger til en bekendt, og det vil jeg optage fra skærmen på min egen komputer og sende til ham.

Er det Camstudio jeg skal bruge til det ?  eller hvad

Jeg opretter et spm. hvis i kan  vejlede mig
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. august 2007 - 17:38 #7
I bør selv oprette et nyt spørgsmål.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. august 2007 - 19:15 #8
bimbamse: Lidt respons!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
16. september 2007 - 10:24 #9
?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 13:49 #10
Respons!