Avatar billede feodor Nybegynder
31. juli 2007 - 18:55 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke reinstallere win XP

Jeg har en gammel bærbar som jeg ønsker at formatere og reinstallere windows xp på. Jeg booter derfor med den originale win xp cd og den begynder at indlæse installationen.
Men efter nogle minutter skriver den:
"Filen lbrtfdc.sys er beskadiget. Tryk på en tast for at fortsætte."

Herefter genstartes når jeg trykker på en tast.

Hvordan får jeg formateret og installeret xp forfra?
Avatar billede zodiac2800 Nybegynder
31. juli 2007 - 18:58 #1
Hvis den kommer med den meddelelse under installationen er der gode chancer for at din CD er fedtet/ridset eller på anden måde beskadiget.

"Hvordan får jeg formateret og installeret xp forfra?"
Køb en ny, eller brug den sikkerhedskopi du har lavet ;)
Avatar billede feodor Nybegynder
31. juli 2007 - 19:00 #2
ok der kan ikke være en anden forklaring?
cd'en er en smule ridset men ikke meget...
Avatar billede zodiac2800 Nybegynder
31. juli 2007 - 19:08 #3
Det er meget almindeligt at en noget medtaget Windows CD har en fil eller to somd en ikke kan læse. Det har jeg også på min, dog er det ikke en vigtig fil (det er en .cfm fil som er en windows hjælp fil).

Et afklarende spørgsmål:
Hvor langt kommer du i installationen?
I starten er der en blå skærm med en grå linie i bunden der står og indlæser drivere, er det her den stopper? Eller er det først efter du har valgt partition og er igang med at kopiere filer ind?
Avatar billede feodor Nybegynder
31. juli 2007 - 19:10 #4
det er inden jeg når at vælge noget
Avatar billede zodiac2800 Nybegynder
31. juli 2007 - 19:14 #5
Jeg kan ikke komme med andre gode forslag end at det er en fejl på CD'en. En ridse der sidder meget uheldigt.

Prøv med en lille smule sulfo på den blanka side af skiven og skyl og tør nænsomt efter. Det er et spinkelt håb, men værd at prøve.
Avatar billede feodor Nybegynder
31. juli 2007 - 19:15 #6
ok tak
Avatar billede feodor Nybegynder
31. juli 2007 - 19:24 #7
skriv et svar så får du point
Avatar billede enya Nybegynder
31. juli 2007 - 19:30 #8
Jeg har med held brændt en ny kopi af en ridset CD.. Det var måske et forsøg værd..??
Avatar billede enya Nybegynder
31. juli 2007 - 19:34 #9
Ved selvfølgelig ikke om du allerede har forsøgt den "løsning"...
Avatar billede feodor Nybegynder
31. juli 2007 - 19:37 #10
det har jeg ikke... altså bare lave en 1:1 kopi og så virker den måske?
Avatar billede enya Nybegynder
31. juli 2007 - 19:40 #11
Ja - det gjorde jeg med en ridset Windows CD og det lykkedes... Kan selvf. ikke garantere at det virker for dig...
Avatar billede feodor Nybegynder
31. juli 2007 - 19:42 #12
ok det er da værd at prøve
Avatar billede enya Nybegynder
31. juli 2007 - 19:43 #13
Ja - det kan da ikke skade CD'en at prøve.. Held og lykke :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. august 2007 - 02:44 #14
Det er måske også værd at bemærke, at i et tilfælde som dette hvor der opstår fejl ved installation, da kan det meget vel være Cd/DVD drevet den er gal med - ikke nødvendigvis det ilagte medie.

Når det er sagt er jeg i øvrigt helt enig med enya i, at forslaget med at brænde en ny skive bør prøves. Vælg da laveste brændehastighed.
Avatar billede enya Nybegynder
28. august 2007 - 22:52 #15
>feodor: har du fået det til at virke..?
Avatar billede enya Nybegynder
25. september 2007 - 18:37 #16
Er det ikke lukketid..?
Avatar billede enya Nybegynder
27. oktober 2007 - 19:25 #17
Er det ikke lukketid her..?
Avatar billede enya Nybegynder
29. november 2007 - 23:15 #18
Hvad med lidt respons her...???
Avatar billede enya Nybegynder
16. december 2007 - 15:46 #19
Lukketid...???
Avatar billede enya Nybegynder
05. januar 2008 - 17:29 #20
Mon ikke det er lukketid her...?
Avatar billede enya Nybegynder
10. februar 2008 - 04:22 #21
Lukketid...???
Avatar billede feodor Nybegynder
25. marts 2009 - 09:41 #22
Lukket
Avatar billede victor-1 Nybegynder
25. marts 2009 - 14:43 #23
Suk, suk... Endnu en i striben af brugere, som bare smasker døren i, for snotten af dem som har forsøgt at hjælpe, uden så meget som skyggen af forklaring!

Undskyld udtrykket, men det et SGU for dårligt!

@ feodor: Det er en ommer...