Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
31. juli 2007 - 18:27 Der er 1 kommentar

Radiobuttons og PHP.

Jeg har tre radiobuttons i min Flash-side, alle med groupName "test".
Jeg sender variablerne fra min Flash-side videre til et PHP dokument.

Her kan jeg med tekstbokse osv. få værdierne frem med $_POST['tekstnavn'], men hvordan fidner jeg ud af hvilken af de tre radiobuttons som er sat?

Har prøvet noget med $_POS['test'], men det er et object eller sådan noget.
Avatar billede zodiac2800 Nybegynder
31. juli 2007 - 19:04 #1
I din flash fil giver du dine radioButtons et fælles navn og giver dem en individuel værdi, som du så kan referer til i PHP med $_POST['faellesNavnPaaRadioButton'].

Så vil den give dig den værdi som svarer til den radioButton som er aktiveret.