Avatar billede mansk Nybegynder
30. juli 2007 - 19:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vende lyden om?

Kan man i Windows XP Pro bytte om på højre/venstre i lydudgangen??? Altså rent softwaremæssigt. Jeg har fået et sæt ny højttalere og placeringen af dem og pc gør at de er nød til at stå omvendt på bordet... Men kan lyden så laves så den passer??

MNSK
Avatar billede off-line Nybegynder
30. juli 2007 - 19:39 #1
Det kan man ikke, men du kan vel bytte om på ledningerne ril højtalerne?
Avatar billede mansk Nybegynder
30. juli 2007 - 19:46 #2
Nej det er det der er problemet - begge højttalere er fast forbundet til hinanden. Ud af den ene kommer er kablet til pc'en og kablet til subwooferen...
Avatar billede off-line Nybegynder
30. juli 2007 - 20:04 #3
Så tror jeg det er noget du må leve med, med mindre man kan købe en mixerpult, som
kan gøre det. Men det er jo så meget igen.
Mit Sound blaster live lydkort, har selv byttet om på højre og venstre kanal, og
det kan man ikke umiddelbart gøre noget ved, for stikkene er forskellige, og jeg
har ikke lyst til at klippe stikkene af og lodde nye på.
Men det kan jo være der dukker en bruger op med en god ide?
30. juli 2007 - 20:13 #4
... visse driver/program-sæt HAR faktisk dene mulighed!
Check relevant hjemmeside for din LYDhardware ...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
30. juli 2007 - 20:27 #5
Hvis ikke din driver kan, prøv dette program:

http://www.svet-soft.com/audio.shtml

Den gratis version husker ikke indstillingerne, men giver dog mulighed for at afprøve det.

Full version pris står til 14,97USD
Avatar billede mansk Nybegynder
30. juli 2007 - 21:18 #6
Virker desværre ikke der er ingen forskel
Avatar billede john0000 Nybegynder
30. juli 2007 - 21:54 #7
Køb et minijack stik, klip kablet over og lod ledningerne omvendt på det nye stik
Avatar billede thesheriff Nybegynder
31. juli 2007 - 06:54 #8
Alternativt hvis du ikke er til lodning eller ønsker at klippe:

Køb en mini-jack(han) -> phonostik(hun) og phonostik(han) -> mini-jack(hun)

Fx:

http://sandberg.dk/product.aspx?id=501-26

og

http://sandberg.dk/product.aspx?id=502-36

Så kan du bytte kanaler alt det du lyster :)
Avatar billede mansk Nybegynder
02. august 2007 - 13:19 #9
Inspireret af thesheriffs forslag købte jeg en minijackforlænger, så smid et svar...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. august 2007 - 13:30 #10
Værs'go :)