Avatar billede allan21 Nybegynder
05. juni 2001 - 17:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opret Faktura med girokort nederst

Hvis jeg ønsker, at oprette ( Eller øndre standardfakturaen) således, at jeg kan have et girokort fortryk på den nedeste halvdel.
Hvorledes gøres dette.
Avatar billede allan21 Nybegynder
05. juni 2001 - 17:47 #1
Jeg glemte at sige, at det drejer sig om C5
05. juni 2001 - 18:36 #2
Nu må du ikke hænge mig op på dette, men du kan evt teste det i dit DMO regnskab !
Jeg mener at huske, at når du på Debitor sætter Indbetalingsmåde til FIK eller GIRO, så vælger C5 selv fakturaen med girokort
Avatar billede allan21 Nybegynder
05. juni 2001 - 19:56 #3
Jeg hænge dig ikke. dog er det ikke helt korrekt.
Men der er et layout der hedder ordfakturagiro_dk
Tror du ikke det er den du tænker på??
05. juni 2001 - 21:53 #4
Som jeg lige husker det, så er der flere ting i det.

1) I debitorkartoteket på hver debitor findes feltet Indbetalmåde, som bestemmer hvilken fakturatype som udskrives. Eller rettere hvilken rapport som køres.

2) I Generelt/Kartotek/Aktioner kan du se hvilken rapport, som er køres ved fakturaudskrivning.
Hvis Indbetalmåde er \"blank\", så aktiveres Aktionen:\"Ordre_Faktura\" som standard er koblet sammen med rapporten \"OrdFaktura\".
Hvis Indbetalmåde er \"FIK\" eller \"Giro\" så aktiveres Aktionen \"Ordre_FakturaGiro\", som standard er koblet sammen med rapporten \"OrdFakturaGiro\"

Hvis du ønsker at disse aktioner skal være knyttet til en anden rapport, så kan du under Generelt/Kartotek/Aktioner ændre i kolonnen Element.
05. juni 2001 - 22:07 #5
Det er vist nogt vrøvl jeg har gang i.....

Det der bestemmer hvilken faktura rapport der udskrives for debitorerne findes under Debitor/Tilpasning/Aktionslister/Standard
I kolonnen Funktion finder du OrdFaktura, og i kolonnen Aktion vælger du hvilken aktion der skal ske. F.eks. Aktion Ordre_faktura, som udskriver rapporten OrdFaktura eller Aktionen Ordre_FakturaGiro, som udskriver rapporten OrdFakturaGiro.

Hvis du ønsker, at aktionen skal udskrive en anden rapport, så kan du ændre det under Generelt/Kartotek/Aktion. Her kan du også oprette din egen aktion. Tryk F2 og opret f.eks. MinFaktura og lad den henvise til elementet/rapporten OrdFakturaGiro_dk. Under Debitor/Tilpasning/Aktionslister/Standard ud for funktionen Ordre_Faktura vælger du Aktionen MinFaktura.

Det var bedre :-)

Hvis du så har et par debitorer, som skal have en anden faktura end alle de andre debitorer, så kan du vælge en faktura specielt for den/disse kunder.
Find kunden i debitorkartoteket, vælg Lokal-menuen og vælg Aktionsliste. Her opsætter du Funktionen OrdFaktura og vælger den Aktion, som denne debitor skal have.

God fornøjelse :-)
Avatar billede dma Nybegynder
05. juni 2001 - 23:06 #6
Læg godt mærke til det første del af flemingdahl\'s svar. Der skal opsættes en indbetalingsmåde på de debitorer der skal have indbetalingskort. Indbetalingsmåderne findes/oprettes under Debitor/Tilpasning/Indbetalingsmåder. Her der det meget vigtigt at udfylde felterne \"Kontonr\" og \"Faktura\" med hvor mange karakterer af OCR-linien de skal udgøre. Det er det der bestemmer hvordan OCR-linien dannes, og uden disse oplysninger kommer der ingen OCR-linie ud!
F.eks. FIK, 8 i kontonr og 6 i faktura, så vil de første 8 tegn efter \'+71<\' være kontonr og de næste 6 fakturanummeret og så danner den selv kontrolcifret.
Standard rapporten med faktura forventer at +71< og kreditornummeret (f.eks. +99999999<) er fortrykt. Hvis ikke, skal det tilpasses på rapporten.
Husk at sørge for at din printer i det hele taget kan skrive OCR-skrift, og HUSK at dine girokort skal godkendes hos PostDanmark FØR du sender dem ud.
Avatar billede Lennart Garbarsch Nybegynder
17. februar 2003 - 11:28 #7
Du kan også bruge LaserNet til opgaven. Se www.efstech.dk