05. juni 2001 - 17:45Der er
6 kommentarer og 1 løsning
Opret Faktura med girokort nederst
Hvis jeg ønsker, at oprette ( Eller øndre standardfakturaen) således, at jeg kan have et girokort fortryk på den nedeste halvdel. Hvorledes gøres dette.
Nu må du ikke hænge mig op på dette, men du kan evt teste det i dit DMO regnskab ! Jeg mener at huske, at når du på Debitor sætter Indbetalingsmåde til FIK eller GIRO, så vælger C5 selv fakturaen med girokort
Som jeg lige husker det, så er der flere ting i det.
1) I debitorkartoteket på hver debitor findes feltet Indbetalmåde, som bestemmer hvilken fakturatype som udskrives. Eller rettere hvilken rapport som køres.
2) I Generelt/Kartotek/Aktioner kan du se hvilken rapport, som er køres ved fakturaudskrivning. Hvis Indbetalmåde er \"blank\", så aktiveres Aktionen:\"Ordre_Faktura\" som standard er koblet sammen med rapporten \"OrdFaktura\". Hvis Indbetalmåde er \"FIK\" eller \"Giro\" så aktiveres Aktionen \"Ordre_FakturaGiro\", som standard er koblet sammen med rapporten \"OrdFakturaGiro\"
Hvis du ønsker at disse aktioner skal være knyttet til en anden rapport, så kan du under Generelt/Kartotek/Aktioner ændre i kolonnen Element.
Det der bestemmer hvilken faktura rapport der udskrives for debitorerne findes under Debitor/Tilpasning/Aktionslister/Standard I kolonnen Funktion finder du OrdFaktura, og i kolonnen Aktion vælger du hvilken aktion der skal ske. F.eks. Aktion Ordre_faktura, som udskriver rapporten OrdFaktura eller Aktionen Ordre_FakturaGiro, som udskriver rapporten OrdFakturaGiro.
Hvis du ønsker, at aktionen skal udskrive en anden rapport, så kan du ændre det under Generelt/Kartotek/Aktion. Her kan du også oprette din egen aktion. Tryk F2 og opret f.eks. MinFaktura og lad den henvise til elementet/rapporten OrdFakturaGiro_dk. Under Debitor/Tilpasning/Aktionslister/Standard ud for funktionen Ordre_Faktura vælger du Aktionen MinFaktura.
Det var bedre :-)
Hvis du så har et par debitorer, som skal have en anden faktura end alle de andre debitorer, så kan du vælge en faktura specielt for den/disse kunder. Find kunden i debitorkartoteket, vælg Lokal-menuen og vælg Aktionsliste. Her opsætter du Funktionen OrdFaktura og vælger den Aktion, som denne debitor skal have.
Læg godt mærke til det første del af flemingdahl\'s svar. Der skal opsættes en indbetalingsmåde på de debitorer der skal have indbetalingskort. Indbetalingsmåderne findes/oprettes under Debitor/Tilpasning/Indbetalingsmåder. Her der det meget vigtigt at udfylde felterne \"Kontonr\" og \"Faktura\" med hvor mange karakterer af OCR-linien de skal udgøre. Det er det der bestemmer hvordan OCR-linien dannes, og uden disse oplysninger kommer der ingen OCR-linie ud! F.eks. FIK, 8 i kontonr og 6 i faktura, så vil de første 8 tegn efter \'+71<\' være kontonr og de næste 6 fakturanummeret og så danner den selv kontrolcifret. Standard rapporten med faktura forventer at +71< og kreditornummeret (f.eks. +99999999<) er fortrykt. Hvis ikke, skal det tilpasses på rapporten. Husk at sørge for at din printer i det hele taget kan skrive OCR-skrift, og HUSK at dine girokort skal godkendes hos PostDanmark FØR du sender dem ud.
Du kan også bruge LaserNet til opgaven. Se www.efstech.dk
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.