Avatar billede sheva007 Nybegynder
30. juli 2007 - 16:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Program til foto af baggrund

Hej,

Håber det er det rigtige sted jeg har oprettet dette spørgsmål.
Jeg skal bruge et program til at tage billeder af mit skrivebord (Windows). Det må gerne være enkelt og gratis.

Tak på forhånd.
Avatar billede fun22 Nybegynder
30. juli 2007 - 16:55 #1
Du trykker på knappen på dit tastatur der hedder "PrtScn" Eller "Print Screen".. Så går du ind i et billedbehandlingsprogram eller Paint, og vælger indsæt fra menuen rediger..
Avatar billede sheva007 Nybegynder
30. juli 2007 - 17:03 #2
Se, det vidste jeg ikke engang. Men tak for hjælpen. Det kunne ikke gøres enklere og billigere.
Avatar billede sheva007 Nybegynder
30. juli 2007 - 17:05 #3
Men lige en ting til. Hvad hvis dokumentet fylder mere end det der vises på skærmen skærmen? Findes der en løsning på det?
Avatar billede fun22 Nybegynder
30. juli 2007 - 17:08 #4
Det tror jeg ikke der gør.. Så skal man til at tage to billeder og så klippe dem sammen.. Eller hvis man kan zoome dokumentet ud, så det kan være der...

Tillader mig at ligge et svar..
Avatar billede sheva007 Nybegynder
30. juli 2007 - 17:10 #5
Ja, men så skulle man måske bruge et program til det alligevel. Har brugt sådan et før, men kan ikke huske hvad det hedder. Kender du tilfældigvis nogle?
Avatar billede fun22 Nybegynder
30. juli 2007 - 17:11 #6
Prøv det har.. Har ikke selv prøvet det men det er gratis..
http://www.haun.dk/index.php?mode=1&artid=178
Avatar billede sheva007 Nybegynder
30. juli 2007 - 17:13 #7
Takker...
Avatar billede anoz Nybegynder
30. juli 2007 - 17:49 #8
Jeg bruger selv dette lille program...

http://www.mirekw.com/winfreeware/mwsnap.html
Avatar billede zenze Nybegynder
30. juli 2007 - 23:04 #9
Du skal i dit billedbehandlingsprogram gå i Filer -> Ny - og så oprette et tomt billede, som har samme opløsning, som dit skrivebord (skærmens opløsning)
Derved får du det hele med.