Avatar billede mssg Nybegynder
29. juli 2007 - 21:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af computer

Hej jeg har fået tilbudt denne pc, den er brugt, den koster 3500 u. skærm, og skal køre spil som Madden 2007 og Pro Cycling Manager 2007, er den pengene værd?

Computeren har følgende specifikationer: CPU:

Intel Core 2 Duo E4300 @ 1.80 GHz
Køler: Intel Standard
Bundkort: Asus P5B WiFi/AP Deluxe (OnBoard: Audio, 2x LAN, WLAN)
RAM: 2 GB PC5400 DDR2
Harddisk - 250 GB Maxtor MaxLine III
Kabinet - Antech Miditower SLK3800B 400W SORT
Grafikkort - ASUS GeForce 7900GT TOP 256MB PCI-E
CD-ROM - SONY DVD+-R/RW/DL DVD Brænder SORT
O/S - Windows XP Home Dansk Original

Den er fra august 2006, der er kvittering på alt undtagen CPU og RAM.
Avatar billede Slater Ekspert
29. juli 2007 - 21:33 #1
Det vil jeg sige den er, ja. Jeg købte en der kun er lidt bedre for 6000,- for et par måneder siden.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juli 2007 - 21:35 #2
Enig - slå du roligt til!
Avatar billede drgonzo Praktikant
30. juli 2007 - 02:02 #3
godt køb, bare slå til :)
Avatar billede j3ppah Novice
30. juli 2007 - 08:45 #4
fin computer til det du vil... men er Harddisken 7200 eller 5400 rpm ?.... vil foreslå dig måske at tage en mindre hdd som er 7200 rpm hvis den er 5400 rpm den der sidder i nu...
Og få dig et lydkort til den... onboard holder bare ikke :P..
Avatar billede drgonzo Praktikant
30. juli 2007 - 14:03 #5
Kvaliteten af ONboard lydkort er steget væsentligt de sidste år, og de spiller såmænd fint til standard brug.

Maxtor laver ikke 3.5 tommer interne s-ata eller s-ataII diske i 5400rpm, kun 7200.. Det er meget længe siden man fik 5400rpm i 3.5 tommer diske.
Avatar billede Slater Ekspert
30. juli 2007 - 23:02 #6
Yep. Jeg købte som sagt ny maskine for et par måneder siden, og det var egentlig meningen jeg ville have mit gamle SB Live! lydkort med over, indtil jeg opdagede at det onboard der fulgte med, var langt bedre. Det understøtter endda EAX - det troede jeg ellers kun Creative kort gjorde.
Avatar billede drgonzo Praktikant
30. juli 2007 - 23:36 #7
OnBoard lyd er bestemt ikke det CRAP det har været, men at der er et der understøtter EAX viste jeg godt nok ikke.. Hvilket bundkort har du viperine?
Avatar billede Slater Ekspert
31. juli 2007 - 11:38 #8
Hm. Kan ikke lige finde ud af hvad bundkortet hedder - Everest siger bare "Unknown". Men det er et ganske almindeligt ASUS til en E6420 CPU, med et SoundMax lydkort.
Avatar billede mssg Nybegynder
02. august 2007 - 16:13 #9
Jeg har fået tilbud en anden computer til kr. 8.500,- og personen skriver:

Det er absolut en game pc med top kvalitets hardware i form af :
CPU : Core 2 duo E6600 at 3,2 Ghz. (25 grader idle, 46 grader max load at 3,2ghz / 1,4 vcore - (Kan sagtens kører 3,6 ghz).
Bundkort : eVGA nforce 680i SLi 16x.
Ram : 4 gb kingston value dual ddr2.
Grafikkort : Inno3d 8800gts 320mb biosclocked @ 570/1800.
Lydkort : Creative X-fi extreme music.
HDD : 160gb seagate + 120gb maxtor og 120gb seagate. Alle SATA.
Strømforsyning : Chill innovation 520watt. Silent
Vandkøling : Thermaltake Tribe VX.
Skærm : 19" Mirai 8ms TFT Widescreen.
Kabinet : Chieftech ( Kan ik huske modellen men er meget pænt )
TV kort : ATi theather 550pro med fjernbetjening.
Mus : Razer copperhead
Tastatur : Std. logitech
Liteon DVD..
Liteon DVD brænder..
2 stk 80mm silent blæsere.
2 stk 92mm silent blæsere.
Og en Thermalright SI 128 med 120mm silent papst medfølger.
Ghost recon 1 følger også med.

Jeg har kvittering på :
E6600
EVGA 680i
8800GTS 320MB
ATi theather 550 pro
og på de 2 af de 4 gb ddr.
Har desværre ikke på de andre ting, da de er købt enten brugt ( kan henvise til de fleste ) eller i butikker hvor alt man har fået er en bon. Dem har jeg desværre ikke været god til at gemme !

Men alt virker 100%

Er det noget jeg bør overveje eller er det med mangel på kvittering en ulempe?
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. august 2007 - 17:08 #10
han har jo kvitteringer på de vigtigste dele og det ser ud til at være et super godt køb. Med det overclock den kører med og det at han oplyser temps, vcore mm tyder på han har forstand på sagerne. Så jeg synes helt klart du skal slå til