Avatar billede karsberg Nybegynder
29. juli 2007 - 10:10 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

hvor er mine emails

hey

min computer gik ned i går :((
så jeg har taget harddisken fra den og sat i min anden pc..

men kan jeg finde mine gamle emails nogle steder på harddisken??

jeg har nemlig en del gamle mails jeg meget gerne vil ha fundet igen..

håber i kan hjælpe..
Avatar billede Spotgun Seniormester
29. juli 2007 - 10:50 #1
Hvis du bruger Outlook Express, så ligger de normalt i:
C:\Documents and Settings\<brugernavn>\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\<GUID>\Microsoft\Outlook Express

Hvis det er Outlook, så kig i:
C:\Documents and Settings\<brugernavn>\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst
Avatar billede vejmand Juniormester
29. juli 2007 - 11:09 #2
Lige en tilføjelse: Hvis det er Outlook Express, ligger de i .dbx filer i den mappe spotgun henviser til.
Avatar billede karsberg Nybegynder
29. juli 2007 - 11:54 #3
hey..

jeg kan komme til C:\Documents and Settings\<brugernavn..

kan ikke finde lokale indstillinger på drevet :((
Avatar billede Spotgun Seniormester
29. juli 2007 - 12:05 #4
Det er fordi det er en skjult mappe.

Gå op i menuen Funktioner > Mappeindstillinger > Vis og sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper" og tryk OK.

Så skulle du gerne kunne se mappen.
Avatar billede karsberg Nybegynder
29. juli 2007 - 12:28 #5
nu kan jeg komme til C:\Documents and Settings\<brugernavn>\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft..

kan ikke finde Outlook\Outlook.pst i mappen
Avatar billede Spotgun Seniormester
29. juli 2007 - 12:30 #6
Brugte du Outlook eller Outlook Express?
Avatar billede karsberg Nybegynder
29. juli 2007 - 12:39 #7
hmm det kan jeg ikk helt huske..

mener det var Outlook
Avatar billede Spotgun Seniormester
29. juli 2007 - 12:50 #8
Så må du ha' valgt at dine PST-filer skal lægge et andet sted. Hvis du vil være helt sikker, så søg efter *.pst på dit gamle drev. Det burde lokalisere din datafil.

Men prøv da for en sikkerheds skyld at checke indholdet af
C:\Documents and Settings\<brugernavn>\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\<GUID>\Microsoft\Outlook Express

...Det kunne jo være det var Outlook Express du brugte. Hvis du heller ikke finder noget dér, så lav en søgning efter *.dbx
Avatar billede karsberg Nybegynder
29. juli 2007 - 12:53 #9
spotgun.. de er fundet nu :=)

det er bare så fedt, for vores flybilleter til grækenland var der :))

smid et svar og TUSIND tak for hjælpen, du har lige reddet vores dag (og ferie)

hilsen tommy
Avatar billede Spotgun Seniormester
29. juli 2007 - 12:54 #10
Værsgo - og go' ferie :)
Avatar billede karsberg Nybegynder
29. juli 2007 - 13:04 #11
takker :)
Avatar billede karsberg Nybegynder
29. juli 2007 - 13:18 #12
jeg har lige et spm til hvis det er oki..

hvor finder jeg mit adresse kartotek på harddisken? for dem har jeg ikk fået ført over
Avatar billede Spotgun Seniormester
29. juli 2007 - 13:32 #13
Hvis det er Outlook Express' adressebog, så ligger den typisk i:
C:\Documents and Settings\<brugernavn>\Application Data\Microsoft\Address Book

Filtypen er .wab

Hvis det er Outlook, så er de integreret i .pst filen.
Avatar billede karsberg Nybegynder
29. juli 2007 - 13:50 #14
jeg har fundet dem.. men når jeg vil kopiere dem til den anden hd ligger de sig bare ved siden af..

og adresserne de er ikke overført til outlook?
Avatar billede karsberg Nybegynder
29. juli 2007 - 13:55 #15
og det er foresten Outlook Express jeg brugte før :)
Avatar billede Spotgun Seniormester
29. juli 2007 - 14:01 #16
Du skal nok importere filen før det virker. Mener der er en funktion til det i en af menuerne i Outlook Express.
Avatar billede karsberg Nybegynder
29. juli 2007 - 15:08 #17
oki.. tak igen..