Avatar billede monster-cs-gamer Nybegynder
29. juli 2007 - 02:15 Der er 1 kommentar

hjælp til opsætning af server plz hjælp

hej alle experter der ude!
det står sådan at jeg meget gerne vil ha lavet en privat hjemme server som skal bruges til en hjemmeside og som spil server(counter strike source/half-life 2 dm)
og jeg må nok indrømme at jeg er en noob jeg ved intet på dette område :p
ALT skal laves fra bunden... jeg har tænkt mig at købe en alminelig pc uden os  og så lægge windows server 2003 på da jeg har hørt at det er godt og jeg kan få det billigt...
så hvad skal jeg bruge ALT skal nævnes da jeg ikk har den fjerneste idé...
det skal dog siges at jeg har tænkt på router og internet forbindelse dvs at jeg godt ved at jeg nok skal op i 10 mbit up og download og der skal åbnes for porte i den eventuelle router xD når andre joiner den som spil server skal alle admins ha samme mulighedder dvs at de skal kunne uploade, redigere, downloade og slette filer på helt samme måde som på en "normal" købe spille server... jeg mener det hedder noget med ftp eller noget... ¨på anden måde sagt det skal ikk kunne ses "ude fra" at det er en hjemme server

jeg vil være mere end lykkelig hvis i kan hjælpe på forhånd mange tak :-)
Avatar billede sirel Nybegynder
30. juli 2007 - 11:47 #1
du har vist gang i de store drømme. Hvis du mener at du ikke selv ved noget om det, så er det en stor mundfuld.

Men alt det du snakker om der kan du også nemt klare fra en XP pro. Det har jeg kørt. Men har nu upgraded til en Win2k3srv.

Porte der skal åbnes kan du søge på google.dk på de programmer du agter at køre fra din server.

Filezilla "FTP" server er en god gratis mulighed for at dine admins kan uploade filer og maps til de spil den nu hoster.

For at det ikke skal ligne en hjemme server, kan du jo købe et domain navn hos www.gratisdns.dk vel og mærket hvis du har fast ip. hvis du har dynamisk ip, det vil sige at du får ny ip hver gang du logger på internettet, eller hvis din router mister strømmen så skal du hver gang ind og skifte ipen til dit domain navn.

Du skriver admins skal kunne det samme som på en købe server, så skal du ud i at kode et website hvortil de kan det fra, og jeg vil gætte på at det er for de "MEGET" øvet gutter/gutinder.

Men med hensyn til webserver kan du bruge microsofts egen IIS den ligger både i XPpro og Win2k3srv.

Håber det hjalp lidt. "ønsker ikke points"