Avatar billede babysus85 Nybegynder
29. juli 2007 - 00:45 Der er 4 kommentarer

MySQL kan finde tal men ikke bogstaver i min db

Jeg har et problem, som jeg ikke er stødt på før. Jeg er ved at lave et login-script i php vha. dreamweavers indbyggede wizard, som plejer at være helt fin.

Jeg har smidt data i tabellen, men når jeg afprøver scriptet får jeg fejlen "Unknown column 'det indtastede i første felt' in 'where clause'" på en blank side.

Jeg prøvede at sætte tal ind i databasens "bruger"-kollonne og "password"-kollonne, og så var der ingen problemer.

Jeg ved ikke så meget om det, men jeg har tænkt på om det er fordi jeg har lavet nogle forkerte valg i strukturen af min tabel. Den ser sådan ud:

id int(1)
user varchar(15) latin1_general_cs
password varchar(15) latin1_general_cs

Er der nogen der kan gennemskue hvad mit problem skyldes???
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2007 - 01:32 #1
Mangler du '' omkring en tekst ?
Avatar billede dkfire Nybegynder
29. juli 2007 - 08:48 #2
Det skyldes nok mere din php kode.
Avatar billede babysus85 Nybegynder
29. juli 2007 - 14:30 #3
Det var en slåfejl...hm...hvor dumt. Men dkfire havde jo så ret. Smider du et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2007 - 21:12 #4
dkfire !