Avatar billede amoelle Nybegynder
28. juli 2007 - 18:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VOB til WMV - erfaringer med Moravi Video Converter

Hej eksperter,
Er der nogen der har erfaring med Moravi Video Converter(59,99$) ?

Jeg har fået overspillet nogle gamle High8 video optagelser på en CD.
De ligger nu som en samling VOB og IFO filer.

Jeg vil gerne klippe bidder ud af dem, og gemme disse små bidder som WMV filer, så de kan indsættes i et PowerPoint Show (til en forelæsning).

Jeg har med VOB2MPG fået lavet det til een MPG fil (4t20min), - men når jeg tager den ind i Windows Movie Maker, dørker den.

Så prøver jeg at tage mpg filen ind i Nero Vision Express.
Her kan jeg klippe de ønskede bidder ud, og gemme som små MPG clips.
Disse kan imidlertid ikke bringes til at virke i PowerPoint.

Så kan jeg konvertere de udvalgte bidder fra MPG til WMV og derefter sætte dem ind i PowerPoint.... men de mister jo kvalitet for hver konvertering.

Så nu er jeg parat til at købe et værktøj, der kan tage VOB filerne direkte og konvertere dem til WMV......

Hvis der er nogen, der har erfaringer med Moravi eller kan anbefale andre værktøjer, vil jeg blive glad for nogle tips.

mvh Anne
Avatar billede amoelle Nybegynder
28. juli 2007 - 20:12 #1
ups... moVavi.....
Avatar billede frewald Nybegynder
29. juli 2007 - 11:46 #2
Brug dette program til at konvertere dine DVD filer til AVI - som er meget nemmere at redigere i. Så kan du bruge movie-maker til at eksportere til WMV
http://www.videohelp.com/tools/FlaskMPEG
Avatar billede frewald Nybegynder
29. juli 2007 - 11:49 #3
Du kan godt få programmer der kan konvertere fra Mpeg til WMV, men har ikke hørt om nogen der kan gøre det direkte fra VOB. Du kan dog de-muxe VOB filerne til Mpeg2 filer - på den måde taber du ikke kvalitet, da det bare er selve wrappere'n du laver om. Det er lidt omstændigt, men sig til hvis det er nødvendigt.
At gå fra Mpeg2 til AVI (eks. DV codec) bør ikke være et stort problem rent kvalitetsmæssigt
Avatar billede frewald Nybegynder
29. juli 2007 - 11:50 #4
Hmm lidt søgning har givet http://www.videohelp.com/tools?toolsearch=&s=&orderby=Name&hits=50&convert=VOB+to+WMV&dvdauthorfeatures=&Submit=Search+or+List+tools der kan konvertere fra VOB til WMV - men jeg ved ikke om du kan redigere i filerne før du konverterer - og det er vel et krav?
Avatar billede amoelle Nybegynder
02. august 2009 - 13:06 #5
lukket