28. juli 2007 - 12:46Der er
22 kommentarer og 1 løsning
Problemmer med Fujitsu Siemens computers support
Hej,
Jeg købte for omkring 1 månede siden en bærbar fra Fujitsu Siemens Computers, det var så også godt nok. Men for 4 uger siden brækkede pc'en helt ned. Det kan man normalt nemt selv fixe ved en geninstallation af windows, men der var pakket 2 drivers cd'er ned. Jeg havde ikke lagt mærke til det før nu, så jeg ringede ind til Fujitsu Siemens Support.
De fortalte mig, at de ville undersøge det, og se om de kan skaffe en ny cd, og ringe til mig. Og nu er der så gået 4 uger siden, jeg har ingen svar fået (har været på ferie, så jeg har ikke haft særlig meget brug for den). Så jeg besluttede mig at ringe ind til dem igen. Denne gang lød det helt anderledes: "Fujitsu Siemens Computers vil ikke tage ansvar for fejlpakninger, der skal du kontakte det firma du har købt maskinen ved. Helpdesk support er kun til fejl på pc'en." Inde på købsfirmaets hjemmeside står der, under support, hvor man vælger Fujitsu Siemens, at man skal ringe til dem. Og det kan da heller ikke være deres skyld at de har pakket det forkert, når de bare videre sælger varen.
Heldigt jeg så dette spørgsmål :) Jeg sælger fujitsu siemens, og tror de har misforstået dig. Ring igen og forklar dem sagen en gang mere. Computeren er pakket i Tyskland af Fujitsu Siemens selv, så at påstå at det ikke er deres skyld er en fejl. De skal oprette en sag på varen, så kan de levere en ny OS cd til dig. Evt. skriv til salgssupport@fujitsu-siemens.com
Nu har jeg ringet ind igen, og de vil prøve at sætte en sag igang. Men da jeg ikke havde opdaget det inden for 14 dage kan jeg ricikere at jeg selv skal ud og købe en windows Vista selv!
Nu må jeg så håbe, da jeg ikke lige står og har flere tusinde til rådighed lige pt.
Den må de sgu længere ud på landet med - hvem faen skal (normalt ;)) bruge sine medier indenfor 14 dage efter køb? Du har jo licensmærket siddende i bunden af notebook...
Du har for lang tid siden kontaktet vores helpdesk ang. en Recovery cd, til din pc. Jeg ved ikke om du har talt med nogen eller ej. men sagen stod stadig åben. Du kan bestille diverse cd'er her: www.FSC-CD.COM
P.s. pral pral pral: En kunde havde et spørgsmål vedr. downgrade fra Vista til XP, og Fujitsu siemens salgssupport kunne ikke svare, så han ringede til os, og her fik han svar fra mig på 2 min. :D
Ang. Downgrade så er det kun Vista Business og Ultimate der kan downgrades til en XP Pro/Tablet/pro x64 edition
Ang. det med din cd. Så var du godt nok uheldig.
John Stigers: Men det er std. at virksomheder har en grænse for hvor mange dage efter et salg at de kan udlevere fx. medie, kabel mm. mange sløser desværre med deres ting. så man skal altid som forbruger kontrollere om man har fået alt med når man åbner.(selv om man er ivrig i at komme i gang med sin nye computer:-) Men som med arbejder hos Rosenmeier, ved du jo allerede dette.
Det ved jeg ja, men der er altid en mulighed for at hjælpe kunden - i specielle tilfælde :)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.