Avatar billede chrisson Nybegynder
28. juli 2007 - 12:46 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Problemmer med Fujitsu Siemens computers support

Hej,

Jeg købte for omkring 1 månede siden en bærbar fra Fujitsu Siemens Computers, det var så også godt nok. Men for 4 uger siden brækkede pc'en helt ned. Det kan man normalt nemt selv fixe ved en geninstallation af windows, men der var pakket 2 drivers cd'er ned. Jeg havde ikke lagt mærke til det før nu, så jeg ringede ind til Fujitsu Siemens Support.

De fortalte mig, at de ville undersøge det, og se om de kan skaffe en ny cd, og ringe til mig.
Og nu er der så gået 4 uger siden, jeg har ingen svar fået (har været på ferie, så jeg har ikke haft særlig meget brug for den).
Så jeg besluttede mig at ringe ind til dem igen.
Denne gang lød det helt anderledes: "Fujitsu Siemens Computers vil ikke tage ansvar for fejlpakninger, der skal du kontakte det firma du har købt maskinen ved. Helpdesk support er kun til fejl på pc'en."
Inde på købsfirmaets hjemmeside står der, under support, hvor man vælger Fujitsu Siemens, at man skal ringe til dem.
Og det kan da heller ikke være deres skyld at de har pakket det forkert, når de bare videre sælger varen.

Nogle forslag nu?
Avatar billede leif Seniormester
28. juli 2007 - 13:00 #1
1. Kontakt det sted du har købt maskinen
2. Forsøg at kontakt FSC igen
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juli 2007 - 13:41 #2
Heldigt jeg så dette spørgsmål :)
Jeg sælger fujitsu siemens, og tror de har misforstået dig.
Ring igen og forklar dem sagen en gang mere.
Computeren er pakket i Tyskland af Fujitsu Siemens selv, så at påstå at det ikke er deres skyld er en fejl.
De skal oprette en sag på varen, så kan de levere en ny OS cd til dig.
Evt. skriv til salgssupport@fujitsu-siemens.com

Hils gerne fra John fra Rosenmeier ;)
Avatar billede chrisson Nybegynder
28. juli 2007 - 14:56 #3
Nu har jeg ringet ind igen,
og de vil prøve at sætte en sag igang.
Men da jeg ikke havde opdaget det inden for 14 dage kan jeg ricikere at jeg selv skal ud og købe en windows Vista selv!

Nu må jeg så håbe, da jeg ikke lige står og har flere tusinde til rådighed lige pt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juli 2007 - 18:37 #4
Den må de sgu længere ud på landet med - hvem faen skal (normalt ;)) bruge sine medier indenfor 14 dage efter køb?
Du har jo licensmærket siddende i bunden af notebook...

De skal give dig et nyt medie.
Avatar billede chrisson Nybegynder
04. august 2007 - 12:52 #5
De har ikke ringet eller skrevet endnu...

Jeg har aldrig tjekket mine pc ting, før jeg skal bruge dem!
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. august 2007 - 21:27 #6
Så rykker du dem for svar - gør det en bestemt dag i ugen til du får svar.
Avatar billede chrisson Nybegynder
05. august 2007 - 17:31 #7
Ringede den samme dag,
Der fik jeg afvide at han ikke kunne se hvor langt sagen er før på Mandag.

Så jeg vil ringe igen imorgen!
Avatar billede chrisson Nybegynder
05. august 2007 - 17:32 #8
Dvs. jeg ringede igår ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. august 2007 - 19:48 #9
;)
Avatar billede chrisson Nybegynder
06. august 2007 - 11:49 #10
De har rykket den igen nu...
Hvad det så skal betyde..
Han sagde "Jeg rykker den";
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. august 2007 - 15:25 #11
Han rykker for svar :)
Avatar billede chrisson Nybegynder
10. august 2007 - 13:52 #12
Jeg kan ikke få en, skal selv købe den!

Hej Christian.

Du har for lang tid siden kontaktet vores helpdesk ang. en Recovery cd, til din pc.
Jeg ved ikke om du har talt med nogen eller ej. men sagen stod stadig åben.
Du kan bestille diverse cd'er her:
www.FSC-CD.COM
Avatar billede chrisson Nybegynder
10. august 2007 - 13:52 #13
Og min version af vista er ikke engang der inde
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. august 2007 - 14:05 #14
Det skal du ikke godtage.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. august 2007 - 14:11 #15
Din version af vista er???
Avatar billede chrisson Nybegynder
10. august 2007 - 14:15 #16
Windows Vista Basic
Avatar billede chrisson Nybegynder
10. august 2007 - 14:17 #17
Har også svaret tilbage at det kan ikke passe at jeg selv skal betale for den, og skrev self. også at den ikke findes der inde min version
Avatar billede chrisson Nybegynder
10. august 2007 - 15:18 #18
Nu har en anden arbejder taget sageb an, og han vil se om han kan få en cd hjem til mig.
Avatar billede chrisson Nybegynder
20. august 2007 - 23:10 #19
Fik denne glædelige besked idag:

Hej Christian

Vi sender en cd i dag til dig.

OBS! Ny adresse pr. 25.06.2007 - se nedenfor
Med venlig hilsen / Best regards

Kent Folke Larsen
Teknisk Supporter
Fujitsu Siemens Computers

Vil du have points John?
xD Endelig vista igen ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2007 - 08:42 #20
Så pyt ;)

P.s. pral pral pral: En kunde havde et spørgsmål vedr. downgrade fra Vista til XP, og Fujitsu siemens salgssupport kunne ikke svare, så han ringede til os, og her fik han svar fra mig på 2 min. :D
Avatar billede chrisson Nybegynder
21. august 2007 - 14:10 #21
Jeg havde også ringet efter det?
Men jeg fik afvide at jeg selv skulle skaffe software og drivers!
Få virkede til Xp ;)

Men Supportcenteret ved ikke særlig meget ;) De siger altid: "Det kan vi ikke herfra"
Avatar billede partymann Nybegynder
17. oktober 2007 - 11:10 #22
Ang. Downgrade så er det kun Vista Business og Ultimate der kan downgrades til en XP Pro/Tablet/pro x64 edition

Ang. det med din cd. Så var du godt nok uheldig.

John Stigers:
Men det er std. at virksomheder har en grænse for hvor mange dage efter et salg at de kan udlevere fx. medie, kabel mm. mange sløser desværre med deres ting. så man skal altid som forbruger kontrollere om man har fået alt med når man åbner.(selv om man er ivrig i at komme i gang med sin nye computer:-)
Men som med arbejder hos Rosenmeier, ved du jo allerede dette.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. oktober 2007 - 11:34 #23
Det ved jeg ja, men der er altid en mulighed for at hjælpe kunden - i specielle tilfælde :)