Avatar billede til_lykke Nybegynder
27. juli 2007 - 18:35 Der er 3 kommentarer

URGENT! Hjælp til at koble to VBA-funktioner sammen

Jeg ved det er et long shot, men måske er der nogen som kan hjælpe.

Jeg har skrevet følgende funktion:

Function Options_pris(s, x, T, rate)

Dim i As Integer
Dim AVG As Double
Dim AVG_1 As Double
Dim o As Single
Dim p As Single
Dim q As Single
Dim d1 As Single
Dim d2 As Single
Dim sd As Double

AVG = 0

INDSÆT HER

For i = 1 To 1 '(Antal vol stier)

    AVG_1 = 0
    sd = vol()

    o = Log(s / x)
    p = (rate + 0.5 * sd ^ 2) * T
    q = sd * (T ^ 0.5)
    d1 = (o + p) / q
    d2 = d1 - sd * (T ^ 0.5)
    AVG_1 = s * SNorm(d1) - x * Exp(-rate * T) * SNorm(d2)

    AVG = AVG + AVG_1

Next i

Options_pris = AVG / 1

End Function

Denne funktion kalder en anden funktion, hvor der indgår et "random term" - dvs. jeg bruger funktionen Rnd() i VBA. Rnd() skal køres med et fast sæt af random terms, dvs. Rnd(-3) og dette skal starte udenfor loop'et i ovenstående funktion (INDSÆT HER).

Min Rnd() står dog i den anden funktion - hvordan får jeg dette koblet sammen?
Avatar billede til_lykke Nybegynder
27. juli 2007 - 19:35 #1
Jeg fandt en løsning ved at skrive funktionerne sammen til en funktion, men det er ikke optimalt.

Anyway - problemet er nu, at den ikke genberegner funktionen automatisk, når jeg ændrer inputværdier. Hvordan skriver jeg det ind i koden, så jeg tvinger den til det?? -automatisk genberegning er slået til i Excel...
Avatar billede martin_moth Mester
28. juli 2007 - 08:28 #2
ligesom du kan køre macroen når Excel åbner (_OnLoad vistnok) må der være en event der kan trigge din macro.  En _OnChange, _Keypress eller noget i den stil?
Avatar billede til_lykke Nybegynder
28. juli 2007 - 10:01 #3
Løsningen var egentlig bare at skrive parametrene ind i selve funktionen. Dvs.

Options_pris(S,X,T,rate,("vol-parametre"))