Avatar billede thomas_j Nybegynder
05. juni 2001 - 16:14 Der er 7 kommentarer

Bærbar keyboard

Hej

Jeg har et problem med mit keyboard. Jeg har en IBM Thinkpad. Når jeg bruger nogle at tasterne (bogstaverne til højre på tasteturet) skriver den tal og tegn istedet for. Disse tal og tegn er også afbilledet på tasterne. Nogle der ved hvordan man deaktiverer det ??
Avatar billede makse Nybegynder
05. juni 2001 - 16:17 #1
Du skal slå Numlock fra. Gøres måske i kombination med Fn knappen.
Avatar billede madskp Nybegynder
05. juni 2001 - 16:18 #2
Det er nok din FN tast der har sat sig fast. prøv at trykke på den og se om den sidder løst ekker hvad den gør.
Avatar billede modist Nybegynder
05. juni 2001 - 16:20 #3
Hej Thomas,

Jeg sidder selv med en sådan svend lige nu, så jeg kender problemet.

Løsningen : tryk på \'fn\' (nederst venstre hjørne) og \'scrlck\' (øverste række).

tip : gå ind på www.regedit.com, og søg på \'numlock\'. Der er en række tips til at slå numlock fra i operativ-systemet.

håber det er svar nok

Morten
Avatar billede thomas_j Nybegynder
05. juni 2001 - 16:22 #4
Jeg har prøvet diverse ting med bådenumlock og FN tasten. Ingen af delene hjælper.
Avatar billede madskp Nybegynder
05. juni 2001 - 16:25 #5
Der kan selvfølgelig også være problemer hvis der er et eller andet der sidder og kortslutter tasten. Der er vel ikke kommet noget vådt i nærheden af den?
Avatar billede thomas_j Nybegynder
05. juni 2001 - 16:36 #6
ikke af disse ting har rette problemet
Avatar billede madskp Nybegynder
05. juni 2001 - 16:39 #7
hvad sker der hvis du holder FN tasten nede og trykker på kanpperne??