Avatar billede halden Nybegynder
27. juli 2007 - 11:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Delt mappe

Hej,
kan man oprette en delt mappe på exchange som alle brugere kan se og smide nogle af deres mails over i?
Og hvordan skal det opsættes?

På forhånd tak.
Avatar billede be_nice Juniormester
27. juli 2007 - 14:24 #1
Hej halden,

Det er muligt at oprette en 'default' mappe/bruger på jeres Exchange server - denne skal sættes om som en delt bruger, hvor man giver relevante brugere rettigheder til at benytte "klienten".

Her kan I definere om brugerne skal have begrænset adgang (læserettigheder) eller fuld adgang, hvor "klienten" kan bruges som en alm. postkasse.

Det hele er noget som jeres administrator skal sætte op på Exchange serveren.

Jeg håber at dette var svar på dit spørgsmål - ellers må du lige sige til.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede halden Nybegynder
27. juli 2007 - 17:22 #2
det du mener det er at jeg skal oprette en ny bruger på domainet som man så deler ik?

Er der ikke noget med public folders som man kan benytte...?
Avatar billede be_nice Juniormester
27. juli 2007 - 19:26 #3
Hej igen,

Nej, du behøver ikke oprette en ny bruger på jeres domæne - det er nok at oprette en "dummy" bruger på jeres Exchange server, som de forskellige brugere så tildeles adgang til.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede halden Nybegynder
27. juli 2007 - 21:39 #4
kan du forklare lidt nærmere om hvordan man gør det eller evt. link...
Avatar billede be_nice Juniormester
27. juli 2007 - 22:03 #5
Hej igen,

Har du administrator rettigheder til jeres Exchange server?

Hvis ikke så skal du bede jeres administrator oprette en ny bruger på Exchange serveren - han bør vide hvordan det skal gøres.

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede halden Nybegynder
28. juli 2007 - 17:06 #6
lukker
Avatar billede be_nice Juniormester
28. juli 2007 - 20:18 #7
Vil du dele dine erfaringer med os andre brugere på hvad der var løsningen på dit problem?

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"