Avatar billede dbmanager Nybegynder
26. juli 2007 - 19:40 Der er 7 kommentarer

Ændre IP på en server

Hej Eksperter,

Jeg sidder med et lidt underligt problem.

Vi har haft en IIS (5.0) hostet ude i byen og har en del domæner/sites liggende på den.

Nu har vi taget den hjem, og har selvfølgelig ændret IP'en på netkortet - så langt så godt.

IIS'en holder dog stædigt fast ved den gamle IP, men man kan godt vælge den nye også.
Er der en nem måde at ændre IP'en på, uden at skulle ind og rette dem manuelt på hvert enkelt site.

pft.
Avatar billede fedora Nybegynder
26. juli 2007 - 20:39 #1
Nu skriver du jo bare IP'en. LAN/WAN? Står den bag nat eller på DMZ? Holder fast ved den gamle!? Det er vel ikke den gamle LAN ip-adresse den har holdt ved? check ipconfig i cmd
Avatar billede ebe Praktikant
26. juli 2007 - 20:42 #2
du skal vel ændre din dns-opsætning på dns-serveren, hvis dine domæner har fået ny ip??
Avatar billede dbmanager Nybegynder
26. juli 2007 - 23:11 #3
Den er den gamle Offintlige IP, som IIS holder fast ved.

DNS er ændret til ny IP.
Netkortet er omkonfigureret til ny IP, men IIS holder stadig fast på den gamle.
Avatar billede ebe Praktikant
27. juli 2007 - 09:07 #4
der er vist en løsning her (bare fra nettet, ikke prøvet) jeg har bare googlet lidt efter "IIS change ip"  http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=555500
Avatar billede dbmanager Nybegynder
27. juli 2007 - 11:51 #5
Hej ebe,

Den mulighed havde jeg tænkt på, men på en IIS5 kan man ikke vælge ukrypteret, så derfor kan man ikke rigtigt rette noget i backup-filen.
Avatar billede fedora Nybegynder
20. september 2007 - 21:58 #6
Hvis du går ind i IIS kan du sætte en option der hedder All eller en ip-addresse. Kan ikke lige huske under hvilken menu den er, men det er sikkert sat til den gamle. Jeg mener det står næsten samme sted som hostheader for et site.
Avatar billede fedora Nybegynder
20. september 2007 - 22:01 #7
Okay havde lige overset IIS5, men under options for dit site kan du sætte/ændre den ip den skal sætte til hostet.