Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
26. juli 2007 - 16:39 Der er 4 kommentarer

Deacceleration på scrollbar.

Jeg bruger denne kode til at scrolle med:

Scrollbar.onPress = function() {
    startDrag(this, false, 460, 210, 460, 360);
    moveVal = (Content._height-330)/140;
    this.onMouseMove = function() {
        dy = Math.abs(210-this._y);
        Content._y = Math.round(dy*-1*moveVal+210);
    };
Scrollbar.onMouseUp = function() {
    stopDrag();
    delete this.onMouseMove;
};

Er det muligt, at lave en form for deacceleration på det, så det bliver lidt mere lækkert?
Jeg mener det skal gøres i:

Content._y = Math.round(dy*-1*moveVal+210);

men jeg kan ikke lige finde ud af hvad der skal laves. Det er vel noget med at bruge += så der hele tiden lægges lidt til indtil de er lig hinanden???
Avatar billede docks Nybegynder
26. juli 2007 - 18:35 #1
du kan prøve at lægge en easing på din Content movieClip. Eks:

onClipEvent(load){
targetY = this._y;
}
onClipEvent(enterFrame){
diffY = this._y - targetY;
this._y += diffY/10;
}

i din mouseMove kan du så sige:

Content.targetY = Math.round(dy*-1*moveVal+210);
Avatar billede docks Nybegynder
26. juli 2007 - 18:36 #2
det kan gøres mere lækkert rent kodemæssigt, men nu har du ideen...så kan du arbejde videre fra den ;)

Hvis det går HELT galt så sig til - jeg har en scroll template med easing jeg har lavet som jeg kan sende til dig :)
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
27. juli 2007 - 00:20 #3
Du må meget gerne sende eksemplet til eikhorsholm@hotmail.com
Avatar billede nolleren Nybegynder
31. juli 2007 - 15:08 #4
Hvis du kan leve med at koden ikke er din egen er den her tæt på at være perfekt!

http://blog.reintroducing.com/source/flash/superscroller/ << Preview
http://blog.reintroducing.com/index.php/06/11/2005/182 << Kildefil

Jeg bruger kun den da den faktisk kan alt og er supernem at montere på sit site!

Spørg gerne hvis du har problemer med dette!