Avatar billede kotelet Nybegynder
26. juli 2007 - 01:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Age of Empires vil ikke forbinde

Hej Ekspertne-brugere! Her er en udfordring til jer.

Min kammerat og jeg er Aoe nørder og vil gerne spille sammen. Hvis han har sin bærbare hjemme hos mig og vi starter et LAN spil fungerer alt upåklageligt. Udfordringen kommer her:

Sidder min kammerat, Simon, (som han gør lige nu) i Danmark, og jeg i Schweiz, kan vi ikke få det til at du.

Starter jeg et Internetspil TCP/IP, og finder min IP-adresse ved enten at bruge www.myip.com eller ved at få AoE til at give den interne IP. Da kan Simon se mit oprettede spil, men ikke "connecte" til det.

Gør vi det omvendt og jeg forsøger at søge på Simons IP, da kan jeg intet finde overhovedet.

Se det kan der jo være mange gode forklaringer på, men det underlige er, at Simons bror der bruger samme forbindelse fra samme router med samme kabel i samme port, GODT kan få forbindelse til min computer og spille imod mig. Problemet ligger altså INDE i Simon computer - men HVOR???

Vi har prøvet at lukke for Firewall'en uden held.

Hvad er løsningen på dette internet-mysterie?

Jeg håber i kan komme med næste afsnit i dette nervepirrende multiplayer-drama

Hilsen Andreas ;-)
Avatar billede kotelet Nybegynder
26. juli 2007 - 01:16 #1
Simon indtaster selvfølgelig MIN ip (Vi har prøvet både med den interne og eksterne) når han prøver at få forbindelse - det fremgår ikke så tydeligt synes jeg
Avatar billede kotelet Nybegynder
26. juli 2007 - 01:17 #2
Hvad siger i?
Avatar billede kotelet Nybegynder
02. august 2007 - 18:49 #3
Anyone??
Avatar billede kotelet Nybegynder
18. august 2007 - 13:10 #4
Øv...