Avatar billede nebelong Nybegynder
25. juli 2007 - 17:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

At reset'e D-Link DI-524 router

Jeg har et problem med at komme ind og konfigurer ovennævnte router.

Jeg har forleden fået nyt Fullrate net, men konstaterede at (LAN/WLAN) nettet var meget ustabilt og derfor kontaktede jeg support og fik afvide at jeg skulle fjerne DHCP'en fra min DI-524 router, så min Fullrate router gjorde det job alene..

Det gjorde jeg så, men det gjorde imidlertidigt bare det at første gang jeg forsøgte at logge på nettet med min WLAN router, så røg forbindelsen helt og jeg stod uden standard gateway (Det skal lige siges at jeg ingen problemer har med at komme på nettet via min Fullrate router)..

Så forsøgte jeg at reset'e routeren, men den reagerer ikke rigtigt! Jeg skal vel bare stikke en kuglepen ind i reset hullet og så efter nogle sekunder burde den vel reset'e?

Jeg er virkelig på bar bund og forstår ikke rigtig hvad der er sket..
Avatar billede peet-49 Novice
25. juli 2007 - 17:57 #1
http://192.168.01 er adressen til routeren.
Avatar billede nebelong Nybegynder
25. juli 2007 - 18:12 #2
Ja, det ved jeg godt.. Men jeg kan ikke komme ind på routeren på ovenstående adresse..
Avatar billede nebelong Nybegynder
25. juli 2007 - 18:28 #3
Når jeg sætter netstikket fra WAN porten på routeren og til pc'en så får jeg følgende ip adresse : 169.254.177.238 og undernet 255.255.0.0 og ingen standardgateway! Forstår det slet ikke..
Avatar billede nebelong Nybegynder
25. juli 2007 - 20:15 #4
LUK..
Avatar billede peet-49 Novice
26. juli 2007 - 08:48 #5
Du får ingen ipadresse tildelt fra routeren. Sluk for modem og router, tænd modem og derefter router, har du fået en fast ip, tager det en time inden DNS frigives.
P.S. Hvorfor lukker du selv??
Avatar billede nebelong Nybegynder
26. juli 2007 - 12:34 #6
Jeg fandt selv ud af det...

Jeg prøvede bare at reset'e indtil den gad at connecte mig på 192.168... adressen og det hjalp.. :)
Avatar billede peet-49 Novice
26. juli 2007 - 12:38 #7
Du har ikke fundet ud af det selv, før du skriver svaret sammen med din accept på spørgsmålet.