Avatar billede nikke1337 Nybegynder
25. juli 2007 - 02:31 Der er 3 kommentarer

Inkasso eller ej?

Hej alle

Hvad kræves det af et firma før de kan trække nogen i inkasso ?
Avatar billede popsy Novice
25. juli 2007 - 05:42 #1
Avatar billede nikke1337 Nybegynder
26. juli 2007 - 14:24 #2
det har jeg læst, men det var ikke det jeg mente. Jeg har fået afvide af en af mine venner, de skal være medlemmer af noget, før de kan trække nogen i inkasso. RKI eller sådan... Er der noget om det?
Avatar billede popsy Novice
26. juli 2007 - 15:25 #3
Alle kan indberette til RKI, men der er betingelser som skal være opfyldt (som beskrevet i linket), og desuden er det naturligvis ikke gratis at anvende deres tjenester.
Alle kan også indgive en sag til enten retslig inkasso, eller et inkassofirma. I begge tilfælde kræves samme betingelser også overholdt, og det er naturligvis heller ikke gratis at lade en advbokat eller et firma ordne sagen.