Avatar billede kc230877 Nybegynder
24. juli 2007 - 23:24 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg denne effekt?

Den sorte bar bøjer ned og ligger sig oven på papiret. Hvordan laver jeg denne effekt?

Eksempel her:
http://templates.entheosweb.com/template_number/13612.asp

Findes der evt. en flash-komponent man kan bruge. Jeg har Adobe Flash CS3 Pro.

/Kenneth
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
25. juli 2007 - 10:02 #1
Enten håndanimerer du den frame by frame eller også modellerer du den i 3D, renderer animationen og håndtracer den i Flash / alternativ eksporterer den via Swift 3D eller noget i den stil.
Avatar billede docks Nybegynder
25. juli 2007 - 12:57 #2
det kunne ligne en snedig shape tween... men det er svært at sige med sikkerhed...kan ligeså godt være video...ikke til at sige.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
25. juli 2007 - 13:22 #3
Arh, jeg tror næppe det er video. Det ville være underligt at bruge så meget båndbredde til at animere noget, som er så oplagt en vektor-animation.
Avatar billede docks Nybegynder
25. juli 2007 - 15:20 #4
At håndanimere det vil unægtelig tage en del tid. Det kan jo sagtens tænkes at det er lavet i video...kan i hvertfald ikke udelukkes... men det er jo heldigvis ikke værre end at man kan decompile filen og tjekke det ud ;)
Avatar billede nolleren Nybegynder
31. juli 2007 - 15:39 #5
Jeg kan sige så meget at det er lavet i Vector. Jeg har lavet dig et eksempel her som du kan gøre efter (taget fra hans fil).

http://www.maxime-media.dk/clients/result/result.zip
Avatar billede nolleren Nybegynder
31. juli 2007 - 15:39 #6
Ligger lige et svar ;)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
31. juli 2007 - 16:04 #7
"taget fra hans fil"?

Betyder det at du har reverse engineered en betalingsskabelon, fisket indholdet ud og lagt det offentligt tilgængeligt? Det er jo i så fald et direkte brud på ophavsretten og jeg ville personligt blive decideret rasende, hvis du gjorde det samme med mit materiale.
Avatar billede nolleren Nybegynder
01. august 2007 - 09:47 #8
Det var da vidst et surt opstød. Det vil sige at du også har problemer med folk der højreklikker på din hjemmeside og ser i din kildekoden? Hvis det er tilfældet tror jeg at du skulle finde dig en anden branche.
De har selv lagt filen tilgængeligt og jeg har hverken solgt eller tjent på at videregive filerne.
Det eneste jeg har gjort er at hive .swf filen ind i flash og splitte den op så du kan SE hvordan effekten er lavet. Hvordan du bruger tingene er op til dig selv, men jeg har ingenting ulovligt gjort!

Forresten er linket ikke det jeg sendte men .rar istedet for .zip

http://www.maxime-media.dk/clients/result/result.rar
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
01. august 2007 - 10:03 #9
Du tager fejl.

Læs deres forretningsbetingelser for brugen af skabelonerne:

"c) UNAUTHORIZED USE
You may not place any of our products, modified or unmodified, on a diskette, CD, website or any other medium and offer them for redistribution or resale of any kind without prior written consent from our company."
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
01. august 2007 - 10:16 #10
ok .. så med andre ord.. er der ingen der fra nu af må lave samme effekt..

ydermere kan jeg oplyse at jeg har set en hjemmeside med copyright.. fra 1998..

De brugte ord som "hello" "welcome" "you" "contact"..
De har endda også brugt "@" "." ","

i bedes derfor alle fjerne ovenstående ord og tegn fra alle jeres hjemmesider, da i overtræder copyrigth loven .. med mindre jeres hjemmesider er fra før 1998..

Det holder jo ik det du siger holmgaard..

der er jo ingen forskel på om nolleren viser frem hvordan det er lavet.. eller om KC selv dekompiler flashen for at se hvordan det er lavet.

i så fald er det også slut med at kopiere fra manualer, osv for at forklare noget..
Selvom du kopierer det og sender det til en på messenger, som selv har produktet ..
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
01. august 2007 - 10:19 #11
Jeres personlige overbevisninger er sådan set ret ligegyldige i denne sammenhæng. Det er ikke tilladt at dekompilere softwaren og bringe helheden eller dele deraf.

Læs deres forretningsbetingelser, som jeg citerede fra. Sværere er det ikke.
Avatar billede nolleren Nybegynder
01. august 2007 - 10:21 #12
Jamen undskyld så mange gange for at jeg prøvede at hjælpe dig på den bedste måde! :) Så kan du jo starte forfra i denne tråd med at spørge om der er andre der kunne tænke sig at forklare dig hvordan du laver din effekt!
For kan næsten se på regne ud at du ikke finder mit svar passende..
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
01. august 2007 - 10:32 #13
Du behøver ikke undskylde overfor mig, jeg er ikke den 'skadelidte' i denne sammehæng, men det er firmaet, der sælger skabelonerne derimod og det burde du vide. Det er i øvrigt ikke mig du hjælper - jeg har ikke spurgt om, hvordan det laves. Det er brugeren "kc230877", der spørger og mig, der svarer at det sandsynligvis er lavet i vektor.

Jeg gør dig bare opmærksom på at det er i strid med rettighederne det du gør. Jeg formoder at din chef på Vertic Portals heller ikke har den helt store lyst til at offentliggøre firmaets kildekoder?
Avatar billede nolleren Nybegynder
01. august 2007 - 11:01 #14
Nå, hehe. Det var heldigt! Jamen så skal jeg jo bare vente på at afsenderen af tråden svarer og håbe på at han kan bruge mit svar på en mere konstruktiv måde end dig hr. politibetjent :)
Avatar billede snowball Novice
04. august 2007 - 22:41 #15
nolleren: Der er ingen grund til at kalde folk navne!

Faktum er at du har gjort noget som du ikke har tilladelse til i henhold til den pågældende hjemmesides betingelser. Dette bliver du korrekt gjort opmærksom på, og længere er den sådan set ikke, og så forventer vi selvfølgelig at den slags ikke sker på Eksperten igen, tak :)

Snowball / Admin
Avatar billede kc230877 Nybegynder
13. august 2007 - 09:33 #16
Hold da op en heftig debat der har været.

Jeg har erhvervet mig Swift3D og har lavet effekt selv. Resultat fra Swift3D er eksporteret til en swf-fil.

Da jeg har fulgt 'larsholmgaard_dk' anvisning vil jeg mene at pointene skal gå dertil.

/Kenneth
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
13. august 2007 - 09:43 #17
.