Avatar billede korn Nybegynder
30. november 1999 - 17:49 Der er 20 kommentarer

Sound Blaster Live Player 1024

Jeg har et SB Live Player 1024 som jeg ellers er glad for. Det har et problem udgangs efekten på korter er meget lille. Det gør at min forstærker skal skrues meget op før der kommer høj lyd ud.
Der er skruet helt op på computeren.
Jeg bruger standart driver.
Avatar billede s Nybegynder
30. november 1999 - 17:51 #1
Check om der er kommet nogle nye drivere på Creatives homepage.
http://www.creative.com
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. november 1999 - 19:12 #2
se i Creative Mixer om der ikke er noget der hedder Output Gain som du kan skrue på
Avatar billede dar Nybegynder
30. november 1999 - 19:19 #3
Har udgangsefekten altid været så lille? Ellers KUNNE det jo være at det var forstærkeren.
Avatar billede gnarf Nybegynder
01. december 1999 - 09:01 #4
Er du sikker på du har sat forstærkeren til den rigtige port på lydkortet? Der er ofte en udgang som ikke er forstærket og en som er, den ene til headphones, den anden til højtalere.

Jeg har ikke haft problemer med mit eget live! kort, men på et gammelt lydkort jeg havde kunne man sætte en jumper for om en given udgang skulle være forstærket eller ej. Er der en sådan på live! 1024 måske?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. december 1999 - 15:06 #5
gnarf, det passer ikke, den ene er en line out, den anden har en lille forstærker på så den kan drive hovedtelefoner eller små højttalere. hvis man sætter computeren til sit anlæg er det bedst at sætte den i line out på lykortet, da det giver den bedste lyd
Avatar billede badboys Nybegynder
03. december 1999 - 00:39 #6
Jeg kender ikke LIve! kortet så godt, men i snakker meget om to udgange på kortet og jeg mener at den ene er Line out og den anden er til en slags Surround. men jeg ved det ikke 100% !!

Syntes bare jeg ville sige det !!
Avatar billede gnarf Nybegynder
03. december 1999 - 09:32 #7
cyberesben: så er line out vel også den som ikke er forstærket, og den anden er så den som er forstærket.

Var det ikke det jeg sagde ?  Hmm... der er ihvertfald nogle kort, et terratec jeg havde en gang som havde denne jumper for om line out skulle være forstærket.
Avatar billede fatboy Nybegynder
04. december 1999 - 03:00 #8
Jeg har lige købt et kort magen til. Der er ingen line-out, men derimod:

digital out
line in
mic in
spk out
og endnu en spk out (baghøjttalere)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
04. december 1999 - 15:22 #9
gnarf>>"Er du sikker på du har sat forstærkeren til den rigtige port på lydkortet? Der er ofte en udgang som ikke er forstærket og en som er, den ene til headphones, den anden til højtalere."

det var ikke det du sagde... hvis man har så pc speakers eller hovedtelefoner skal de i Spk. Out
hvis man har store PC speakers eller et anlæg skal det i Line Out
Avatar billede fido82 Nybegynder
07. december 1999 - 07:52 #10
er du sikker på at  du ikke har sat korten til Phono indgangen påforstærkeren???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. december 1999 - 13:48 #11
fido>> hvis han havde det ivlle det nok lyde af lort ikke?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. december 1999 - 13:48 #12
hvis indgangen da ikek bliver brændt af
Avatar billede fatboy Nybegynder
09. december 1999 - 00:54 #13
cyberesben> Hvis indgangen ikke bliver brændt af (og det skal jeg ikke kunne sige, om kan lade sig gøre), så ville resultatet netop være, at lydstyrken ville være meget nedsat. - Altså gennem phonoindgangen.

Jeg tror, det er det fido82 mener.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. december 1999 - 00:58 #14
nej da, phonoindgangen er jo netop til for at forstærke det meget svage signal som en pladespiller laver. så hvorfor skulle det blive ekstra svagt af at han putter det i den indgang? jeg ville nu bare tro at der ikke kom noget lyd ud af det... hehe jeg kan da lige prøve selv...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. december 1999 - 01:01 #15
pis, ledningen kan ikke nå, så det bliver ikke lgie i dag jeg tester det  hehehehe
Avatar billede fatboy Nybegynder
09. december 1999 - 01:08 #16
Nåh ja. Du har helt ret. Jeg fik det lige rodet rundt i mit hoved. Det er rigtigt, hvad du skriver. Jeg havde lige en tanketorsk.
Avatar billede jesperw Nybegynder
18. december 1999 - 19:40 #17
Hejza

Hvis du kigger efter i manualen står der at der ikke er indbygget en forstærker i lydkortet, for det vil give en forringet lydkvalitet!

Så det er ganske normalt!

Mvh Jesper Wolff
Avatar billede fatboy Nybegynder
19. december 1999 - 03:51 #18
Efter jesperw's svar kommer jeg til at tænke på, at problemet måske ligger i impedans og den slags (som jeg ved meget lidt om).
Avatar billede themadman Nybegynder
27. januar 2000 - 17:26 #19
Da jeg selv har et af disse kort kan jeg fortælle at der er INGEN forstærkede udgange på LIVE kortet..
Derimod er der 2 line-udgange.... En til forhøjtalerne, og en til bag.
Derimod er det mere sandsynligt problemet ligger i impedansen.
( Som fatboy osse var inde på)

\\TheMadMan
Avatar billede jesperw Nybegynder
28. januar 2000 - 22:23 #20
TheMadMan>>
Flot resume af de 2 overstående svar!!!

Mvh Jesper Wolff