Avatar billede n3wbi Nybegynder
23. juli 2007 - 22:03 Der er 3 kommentarer

HJÆLP: Storage på netværk

Hejsa

Jeg har en notebook med XP Pro, og en stationær med Vista Ultimate, de er på et netværk med en Belkin Router - Jeg har nu købt en ViPower VPA-3528NET Harddisk box,og smidt en 120GB disk i, og sat den bagi min router, planen var at den skulle fungere som storage og backup for de 2 computere, og til deling af musik m.m.

Der står i manualen at man kan "mappe den som netværks drev" - Der er der mit store problem kommer:

Jeg kan godt logge ind på disken, i GUI menuen, logge på den som FTP, lave kontier, og finde den igennem netværktet, men når jeg via netværktet finder den i arbejdsgruppen, og vil klikke ind på den, så har jeg ikke adgang til den, jeg har sat annonym adgang som enable, samt oprettet en konto til FTP'en, med bruger og password og hvilken mappe på disken den skal starte op i (PUBLIC).

Hvordan får jeg "opret netværksforbindelse til drevet" til at virke, så den logger på hver gang pc'en tændes??
Jeg har prøvet med en .bat fil som siger følgende:

net use X: \\192.168.2.100\PUBLIC Password /user:Admin

Men heller ikke dette kan jeg få til at køre, så fryser vinduet på begge mine pc'er :(

En der kan hjælpe, det vil være guld værd!!

Harddisk BOX: http://en.vipower.com/products01_01.php?ID=96&Search=true
Avatar billede leif Seniormester
23. juli 2007 - 22:15 #1
Hvad kan du se hvis du i Denne Computer i adresselinien skriver: \\192.168.2.100
Avatar billede n3wbi Nybegynder
23. juli 2007 - 23:36 #2
Så spørger den efter bruger & adgangskoden til selv opsætningen af den HDD box, lidt ligesom når man skriver ip'en på en router.
Avatar billede leif Seniormester
24. juli 2007 - 00:07 #3
Så prøv at skriv det brugernavn og password du har til boksen