Avatar billede thomasmyg Nybegynder
23. juli 2007 - 19:12 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

antivirus til server

I ly af den nye msn virus der køre rundt lige nu synes jeg det er på tide at jeg får et antivirus program til mine servere, men da jeg ikke lige nu har de helt store midler må det gerne være freeware, dog må I også gerne komme med forslag til et antivirus program man skal købe som jeg så kan købe når jeg får midlerne til det.
Avatar billede xcb Nybegynder
23. juli 2007 - 19:41 #1
Hvad administrere disse servere? bruger du dem bare til at dele filer mellem computere eller står de for noget større?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
23. juli 2007 - 19:45 #2
jeg har tre servere, en som køre routing and remote access, en som Domain Controller og en som web server med ftp adgang
Avatar billede oskar Nybegynder
23. juli 2007 - 19:46 #3
Der findes masser af gode antivirusprogrammer som er freeware, Avast er min foretrukne, men der er ingen der har serverversionen som freeware. Man kan selvfølgelig installere enkeltversionen på en server.
Avatar billede xcb Nybegynder
23. juli 2007 - 19:49 #4
Uhm som Oskar siger findes der ingen freeware til servere, men jeg ville nok anbefale Grisofts' AVG Free som er super og jeg kører selv med det og kørte med det da jeg havde en server oppe og kører, det kørte bare perfekt.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
23. juli 2007 - 19:52 #5
ok, så lad os sige jeg havde midlerne til at gå ud og købe et antivirus program til mine server, hvad skulle jeg så vælge?
Avatar billede xcb Nybegynder
23. juli 2007 - 20:05 #6
Så skulle vi nok over i noget Norton eller McAfee total protection.

Men der findes ikke et produkt du bare kan installere og så done, det er en joungle og du skal ud og købe efter hvad du skal havde kørerende på den enklte server, har ikke kunne finde et bestemt produkt på McAfee eller Symantec.. Men er det bare antivirus ville dette
Fra;
McAfee:
http://mcafee.com/uk/smb/products/security_suite_solutions/active_virus_defense_smb_edition_80i.html

Symantec:
http://www.symantec.com/da/dk/smb/products/overview.jsp?pcid=vir_prot&pvid=av_corp
Avatar billede a1a1 Novice
23. juli 2007 - 20:10 #7
trendmicro f.eks.
5 alm. brugere, i mindste version (officescan) og  5 servere (da jeg købte den)
http://us.trendmicro.com/us/products/sb/client-server-messaging-for-smb/
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
23. juli 2007 - 20:23 #8
kan norton ikke bruges til det lille forbrug jeg har ?
Avatar billede xcb Nybegynder
23. juli 2007 - 20:54 #9
I teorien hvor du bare skal beskyttes mod virus vil et hvilket somhelst antivirus program kunne bruges.
Avatar billede fedora Nybegynder
23. juli 2007 - 20:56 #10
Nu har jeg desværre ikke selv, den store tiltro til Norton. Kig evt. På pandalabs, deres server udgave er meget effektiv, og er endnu ikke haft en server inficeret.
Avatar billede oskar Nybegynder
23. juli 2007 - 21:51 #11
På serversiden har jeg gode erfaringer med sophos og f-secure, men da de alle er nongenlunde lige gode/dårlige ville jeg også kigge lidt på prisen hvis jeg skulle bruge penge på det. Den slags klarer min arbejdsgiver så det ved jeg ikke så meget om. Herhjemme bruger jeg avast bla.a. fordi den klare sig bedst i mange tests.
Avatar billede strych9 Praktikant
25. juli 2007 - 19:55 #12
Du skal lige kigge på licensen angående feks Avast. Den er gratis til hjemmebrug, men på servere i et erhvervsnetværk er den ikke..

Det eneste jeg kender som er gratis til erhverv er ClamAV. Den har traditionelt mest været brugt til spam filtrering og på linux filservere, men der findes en windows port af den. Open source ftw!
Hvis det ikke er en du vil køre, så holder jeg med a1 angående Trend Micro. - Det er godt, let at administrere, begrænset footprint, og den virker "let-vægts". Det er ikke en bloated mastodont ala. Symantec.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
25. januar 2008 - 15:19 #13
Har anskaffet mig Symantec Corporate Edition 10.2 og det fungere fint.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
25. januar 2008 - 15:19 #14
Lukket
Avatar billede a1a1 Novice
26. januar 2008 - 20:51 #15
jammen selv tak ?