Avatar billede quest_1 Nybegynder
22. juli 2007 - 19:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Baggrundsbillede ændres

Hvordan undgår man at det man ser af baggrundsbilledet ændrer sig, alt efter om man har slået 'Foretrukne' ude til venstre til eller fra?
Avatar billede quest_1 Nybegynder
22. juli 2007 - 19:37 #1
(Er meget ny med html)
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2007 - 19:38 #2
det maa du vist lige forklare ngoet mere.

har du noget kode vi maa se?
Avatar billede quest_1 Nybegynder
22. juli 2007 - 19:50 #3
På baggrundsbilledet jeg benytter, er der i højre side et motiv. Når jeg slår 'Foretrukne' til, rykker billedet logisk nog til højre som resten af indholdet. Er selvf. uundgåeligt. Men en smule at motivet forsvinder tillige bag browserens højre kant.
Indholdet på siden ændres også i forhold til baggrunden, når jeg slår Foretrukne til og fra. Sådan forstået, at der f.eks. bliver kortere/længere imellem et billede jeg har sat ind og motivet på baggrunden.
Avatar billede leif Seniormester
22. juli 2007 - 19:52 #4
Tror du er nød til at komme med et uploadet ekspempel
Avatar billede mstorgaard Praktikant
22. juli 2007 - 20:31 #5
Og det at noget af baggrundsbilledet forsvinder har også noget at gøre med opløsningen på den person der ser på sidens skærm.

Det er en dårlig idé at lave et baggrundsbillede, som kræver at browserens vindue har en bestemt størrelse.
Avatar billede quest_1 Nybegynder
22. juli 2007 - 20:55 #6
Har problemer med at uploade eksempler. Kommer snarrest.
Avatar billede mclemens Nybegynder
22. juli 2007 - 23:09 #7
Det quest_1 mener er sikkert noget i stil med dette:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

<style type="text/css">
html {background:url('http://www.eksperten.dk/img/elogo.png') no-repeat 900px 0;}
</style>

</head><body>
</body></html>

... aktiver bogmærker i sidepanel og man kan ikke se logoet.

Enig med mstorgaard.

...

quest_1, hvis det er ovenstående problem, hjælper i dit tilfælde hvis du siger:

background:url('http://www.eksperten.dk/img/elogo.png') no-repeat right 0;
Avatar billede mclemens Nybegynder
22. juli 2007 - 23:13 #8
^Edit: quest_1, hvis det er ovenstående problem, hjælper i dit tilfælde hvis du siger:
-> quest_1, hvis det er ovenstående problem, hjælper så i dit tilfælde?, hvis du siger:
Avatar billede quest_1 Nybegynder
23. juli 2007 - 03:00 #9
Jeg endte med at benytte et andet baggrundsbillede. Ikke for at komme om ved det på den måde, men fordi det var bedre.

Jeg forære pointene væk alligevel. :)
Avatar billede mclemens Nybegynder
23. juli 2007 - 09:03 #10
:)
Avatar billede mstorgaard Praktikant
23. juli 2007 - 15:32 #11
Ingen point til mig, jeg kom bare med et lille råd (:
Avatar billede mclemens Nybegynder
24. juli 2007 - 20:49 #12
Tak for point :)