Avatar billede mssg Nybegynder
22. juli 2007 - 18:56 Der er 20 kommentarer og
13 løsninger

Kan ikke starte computeren

Hej

Når jeg tænder min computer, kommer den frem med de fem valgmulighederne, fejlsikret tilstand, sidst fungerende tilstand og normalt windows, har prøvet dem alle sammen, men den genstarter bare.
Computeren blev lukket normalt ned, og fungerede fint inden jeg slukkede den.
Jeg havde et pc spil i dvd drevet, da jeg startede den op.
Nogen der kan hjælpe???

Jeg har spørgsmålet inde på spywarefri.dk, men der er ikke nogen som har en løsning på mit problem, nogen her fra der kan hjælpe.

Klik på linket nederst for at se hvad jeg har forsøgt. (http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=39802
Avatar billede ebe Praktikant
22. juli 2007 - 19:23 #1
jeg ville prøve at sætte den som nummer to disk på en fungerende computer, og se om jeg kunne trække mine data af. Så ville jeg slette partitionen og installere igen.
Avatar billede mssg Nybegynder
22. juli 2007 - 20:03 #2
Det med at sætte den som nr. to disk, hvordan gør jeg det skal den bare sættes i og så finder den selv ud af at der er kommet ny hardware?

Kan disken sættes i hvilken som helst computer for at det fungere?
Avatar billede ebe Praktikant
22. juli 2007 - 20:15 #3
eftersom det er en sata disk, skal motherboardet selvfølgelig understøtte den slags. Ellers skal du bare sætte den ind, så bliver den fundet af bios. Men hvis den anden computer også booter fra sata, skal du sikre dig i bios at dens oprindelige windows disk står som disk nummer 1, ellers får du samme boot problem i den nye computer.
Avatar billede ebe Praktikant
22. juli 2007 - 20:15 #4
nu har jeg ikke arbejdet såååå meget med sata, men jeg vil tro det virker.. ellers er der sikkert andre her som kan hjælpe dig videre.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2007 - 22:25 #5
Start computeren tast F8 straks efter POST og du kommer nu ind i ”Avancerede indstillinger for Windows” i den menu vælger du ”Sidst kendte fungerende konfiguration” systemet vil nu boote fra den konfiguration du havde før du sidst foretog en installation af software eller drivere idet det antages at fejlmeldingen skyldes en sådan installation
Avatar billede mssg Nybegynder
23. juli 2007 - 17:42 #6
Jeg har prøvet F8 og valgt "Sidst kendte fungerende konfiguration" og den genstarter bare. Men lige inden den gør det kommer der en blå skærm, hvor jeg overhovedet ikke kan nå at læse det der står med hvidt.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2007 - 17:59 #7
Så er der nok kun en reparation tilbage http://www.helgec.dk/xp-repair.html
Avatar billede mssg Nybegynder
24. juli 2007 - 16:31 #8
Her igår prøver jeg igen, at trykke installer i stedet for repair R og denne gang så det ud til at der skete noget, fordi denne gang nåede jeg til licensaftalen. Men efter jeg har trykket F8 siger den at den ikke kan læse cd'en og så står der at jeg skal indsætte enten windows 98, 2000, XP Pro eller Home.

Ved XP Pro og Home står, der at det skal være fuld version og det det er her mit spørgsmål kommer, idet jeg kun har en undervisningsversion. Er det grunden til at den ikke kan læse Cd'en?
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2007 - 17:03 #9
Nej det kan ikke være grunden - hvor bor du henne i verden - har du brænder der virker
Avatar billede mssg Nybegynder
24. juli 2007 - 19:59 #10
Jeg prøver lige en gang til, men jeg vil tro det bliver det samme resultat. Jeg bor på amager. Ja jeg har en brænder der virker.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2007 - 20:07 #11
Jeg vil gerne prøve at hjælpe dig men det kræver at du bliver ved computeren så vi kan blive færdige
Avatar billede mssg Nybegynder
24. juli 2007 - 20:21 #12
Det lyder godt.

Jeg er hjemme imorgen klokken 16:00, så hvis du har tid der, ville det være super.
For det kommer vel til at tage noget tid.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2007 - 20:32 #13
For en sikkerheds skyld så download og brænd http://www.helgec.dk/insert.iso - filen skal brændes som et bootimage og du skal efterfølgende kunne boote på den fra din syge computer
Avatar billede mssg Nybegynder
24. juli 2007 - 20:37 #14
Bare for at være sikker hvordan brænder jeg det som et bootimage?
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2007 - 20:39 #15
Jeg er linuxbruger så jeg ved ikke meget om brænding i Windows, hvad hedder di brænderprogram?
Avatar billede mssg Nybegynder
24. juli 2007 - 20:44 #16
Jeg har en bærbar, men der er ikke noget rigtigt brænder program jeg har bare brugt windows. Min lillebror har måske Nero, men er ikke sikker. Kan jeg nøjes med at bruge windows eller skal det være et brænder program som Nero?
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2007 - 20:54 #17
Nej Windows kan ikke brænde bootimage - download og installer CDburnerXPpro http://www.cdburnerxp.se/download.php?latest
Klik på "File" -> Write disc from ISO file -> klik dig hen til INSERT.iso og vælg burn
Avatar billede mssg Nybegynder
24. juli 2007 - 21:01 #18
Ok. Det prøver jeg.
Avatar billede mssg Nybegynder
24. juli 2007 - 21:25 #19
Jeg har fået brandt iso filen.

Jeg skal tidligt op i morgen, så kan vi fortsætte i morgen efter jeg er kommet hjem fra arbejde? Jeg er hjemme kl. 16.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2007 - 21:39 #20
OK du melder dig bare på banen når du er klar
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2007 - 07:12 #21
Inden vi forsætter, har du prøvet at køre en "chkdsk" på din computer??

CHKDSK fra din installations cd gøres således, sæt din computer til at boote fra cd / dvd – boot op på din installations cd – tryk på en tast når du bliver spurgt (kræver normalt PS2 tastatur)

I første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen  -> Enter

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1  -> Enter
Skriv  chkdsk /p /r  -> Enter
Da du valgte parametrene /r og /p gør CHKDSK nu følgende
/p Checker disken omhyggeligt for fejl
/r Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data

Når processen er færdig (kan godt være langvarig) skriver du exit  -> Enter. Nu genstarter computeren og du skal ikke trykke på en tast, når computeren er startet op fjerner du din cd og forhåbentlig er din computer nu blevet mere stabil
Avatar billede mssg Nybegynder
25. juli 2007 - 15:40 #22
Ok. Det prøver jeg.
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2007 - 17:23 #23
Jeg skal i by til spisning kl 18:00 - hvis det forsat ikke kører så sig til
Avatar billede mssg Nybegynder
25. juli 2007 - 20:06 #24
Jeg har prøvet chkdsk /p /r og det hjalp ikke. Der gik vel omkring en 30 minutter, så sagde den: "Enheden indeholder tilsyneladende to eller tre uoprettelige problemer".
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2007 - 06:32 #25
Så må du jo se i øjnene at din harddisk som minimum sikkert skal ha` en gang KILLDISK for at den muligvis kan virke igen, har du nogle data på disken som du først vil forsøge at redde??
Avatar billede mssg Nybegynder
26. juli 2007 - 16:00 #26
Ja. Jeg har nogle dokumenter fra mit studie jeg gerne vil redde.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2007 - 16:05 #27
Det burde være muligt at hente dem med INSERT, har du mulighed for at ringe til mig??
Avatar billede mssg Nybegynder
27. juli 2007 - 15:52 #28
Er det ikke muligt, at guide mig igennem via denne tråd?
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2007 - 18:08 #29
Du kan prøve at kigge på http://www.helgec.dk/insert.html#Overfør%20disk1%20til%20disk2 du skal ikke flytte din partition
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2007 - 17:57 #30
Jeg kan se på spywarefri at du har fået din computer til at køre - at fejl i BIOS skulle resultere i at "chkdsk" finder uoprettelige fejl på harddisken er bestemt ny viden for mig
Avatar billede mssg Nybegynder
11. august 2007 - 23:45 #31
Løst selv
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2007 - 07:43 #32
Det er alm. kotume her på eksperten at man forklarer hvordan man løste problemet når man selv snupper pointene
Avatar billede mssg Nybegynder
12. august 2007 - 09:00 #33
Jeg sendte computeren, til en it-mand som løste mit problem. Da din hjælp desværre ikke viste resultater, MEN kun kortvarigt virkede min PC, den er nemlig død igen, så jeg har valgt at købe en ny computer som jeg får i løbet af næste uge.

Jeg er ny herinde, så jeg kan lave fejl herinde, fx har jeg kommet til at svare på mit indlæg hver gang, hvor jeg skulle kommentere, ddet har jeg nu lært. Og med hensyn til de 100 point, så tænkte jeg at da jeg ikke fik hjælp som resulterede i at min PC virkede så kan jeg vel ikke give 100point væk.