Avatar billede dj_cyber Nybegynder
22. juli 2007 - 18:19 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke få min bærbare på nettet?

Hej

Jeg kan ikke få min bærbare på internettet!
Jeg har to computere sat til en switch og de virker fint!
Men min bærbare vil ikke på!

Jeg har prøvet at reparere forbindelsen op til flere gange og ændret på indstillingerne, men lige meget hjælper det!

Den er begyndt at komme frem med IP-adresse og Undernet-maske...

Kan i hjælpe mig?
Avatar billede leif Seniormester
22. juli 2007 - 18:24 #1
1. Hvad Internet udbyder/forbindelse har du ?
2. Hvad skriver den i IPadresse, Netmask osv ?
Avatar billede dj_cyber Nybegynder
22. juli 2007 - 18:29 #2
1.
Jeg har TDC Bredbånd!

2.
IP-adresse: 169.254.112.181
Undernetmaske: 255.255.0.0

Ellers er der os en fysiskadresse og resten står der ikke noget ved...

Kan det bruges?
Avatar billede leif Seniormester
22. juli 2007 - 18:34 #3
Har du Router eller kun Switch ?

169.254.x.x er en adresse som en maskine får af windows hvis den ikke får en IP et andet sted fra
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2007 - 18:35 #4
du har ikke flere ip adresser til rådighed du skal have en router.
Avatar billede dj_cyber Nybegynder
22. juli 2007 - 18:37 #5
leif > jeg har ingen router og kun en switch!

er det som gupe siger at min switch ikke kan lave flere ip-adresser?
skal jeg evt. resete den?
Avatar billede leif Seniormester
22. juli 2007 - 18:39 #6
En switch laver IKKE IPadresser, men det gør en Router. Ja, så skal du enten bede TDC om 3 IPadresser (Det mener jeg ikke du kan) eller du skal anskaffe dig en router og sætte mellem ADSL modemmet og din Switch
Avatar billede dj_cyber Nybegynder
22. juli 2007 - 18:41 #7
leif > det har virket fint før? Men hvis jeg slukker den ene computer, så kan min bærbare gå på nettet?

Så skal jeg vidst have en router ;S hehe