Avatar billede jetsetter Nybegynder
19. juli 2007 - 14:21 Der er 6 kommentarer

Remote desktop

Jeg leder efter et (helst gratis) program til at køre remote desktop over internettet. skal køres fra en normal pc med winxp til en normal pc med winxp. hvad er den nemmeste løsning? kan man køre lyd over remote desktop?
Avatar billede leif Seniormester
19. juli 2007 - 14:24 #1
Ja, RemoteDesktop eller Fjernskrivebord som det hedder på Dansk og er indbygget i Windows XP
Avatar billede leif Seniormester
19. juli 2007 - 14:25 #2
Avatar billede inglenook Praktikant
19. juli 2007 - 14:36 #3
www.logmein.com  Vaelg den gratis enketbruger version. Saa slipper du ogsaa for firewall konfigurations problemer
Avatar billede daddio Nybegynder
19. juli 2007 - 14:37 #4
alternativ kan du bruge TightVNC (http://www.tightvnc.com/download.html) som også virker  på andet en XP, ulempen med Fjernskrivebord er at man overtager skrive bordet dvs. at den som sidder foran computeren bliver logget ud når man laver en Fjernskrivebord opkobling. Man kan altså kun være en person på Fjernskrivebord..
Avatar billede leif Seniormester
19. juli 2007 - 14:52 #5
daddio -> Ikke hvis personen anmoder en Support via fx. Windows Live Messenger
Avatar billede martinlind Nybegynder
19. juli 2007 - 15:05 #6
Hvis det skal være andet end WinXP indbygget, ville jeg vælge UltraVNC, den er også gratis, og kører meget bedre en Tight og de andre, jeg har haft min server kørende i fl. md. med UltraVNC og den kører bare ( man skulle næsten tro det var en Linux *S* )