Avatar billede __zerozone.dk__ Nybegynder
05. juni 2001 - 10:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

EICON Isdn modem 128 ~ 64 kbps

Er det muligtmed et Eicon Diva isdn modem at køre med 128 kbps og når der så bliver ringet går den automatisk ned på 64 kbps??? Hvis ja, Hvordan???

Søren
Avatar billede ezzuk Nybegynder
05. juni 2001 - 10:58 #1
ja, det er det. så vidt jeg husker skal du have aktiveret den funktion der hedder \"banke på\", i indstillingerne....

Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
05. juni 2001 - 10:58 #2
køre du terminal programmet`?
Avatar billede ezzuk Nybegynder
05. juni 2001 - 10:59 #3
det var et svar. jeg kigger lige selv efter.
Avatar billede hamsterdance Nybegynder
05. juni 2001 - 11:00 #4
Hvis du installerer den software der fulgte med, så kan man sætte det op der, hvis du ikke har det kan man hente det på http://www.eicon.dk/support/default.htm
Avatar billede __zerozone.dk__ Nybegynder
05. juni 2001 - 11:03 #5
JEG har instaleret softwaren, men hvordan gør jeg det???
Avatar billede hamsterdance Nybegynder
05. juni 2001 - 11:06 #6
Jeg mener at der er et faneblad hvor du kan vælge om man kan vælge om der skal bruges en eller to linier, eller om man skal bruge to og så lukke den ned hvis der kommer indkomne opkald.
Men jeg sidder på arbejde og har ikke en så jeg kan se det.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
05. juni 2001 - 11:12 #7
find mappen med navnet Eicon....så skal det program hvor man kan indstille det hele åbnes. derinde kan du så sætte den til at bruge to linjer, men gå ned på 1, når telefonen ringer. jeg kan ikke helt huske hvilket af fanebladene det var. men det er ikke så svært at finde
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
05. juni 2001 - 11:15 #8
Kan ikke modtage telefon opkald, når der bruges MLPPP
Symptom

Med forbindelse til Internettet med 128 Kbps (ved at bruge MLPPP, kobles de 2 kanaler på ISDN tilslutningen sammen), kan man ikke modtage telefon opkald.

Løsning

Undersøg hos TeleDanmark at din ISDN linie er oprettet med \"Banke På\" som tjeneste.

Undersøg at Diva T/A modemet, under fanen ’Advanced’, er konfigureret til at bruge Dynamic Bandwith Allocation (DBA).

Avatar billede ezzuk Nybegynder
05. juni 2001 - 11:15 #9
det tager et stykke tid at komme ind i indstillingsprogrammet
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. juni 2001 - 11:29 #10
Du kan læse alt om installation, og hente opgradering af firmwaren her:

http://www.eicon.com/support/helpweb/dlanen/default.htm

Når du kun får 64 Kbps, så er det fordi du kun har den ene kanal åben. Har du lavet den korrekte opsætning i Netværksprogrammet i Control Panel.
Hvis din udbyder (ISP) anvender to ISDN numre, så er det årsagen til at du kun får 64 Kbps.

/per
Avatar billede blood Nybegynder
05. juni 2001 - 17:21 #11
Åben programmer \"Terminal Adapter\" (Det program som blev instaleret da du instaleret modemet)
Vælg din forbinnelse. Hos mig heder den \"Diva T/A ISDN Modem Tilsluttet COM\"
Det inde vælger du så Multilink PPP istedet for PPP (Mener det er det den heder)