Avatar billede sasso Novice
18. juli 2007 - 23:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke scanne A0006573.exe?

Avast har scannet mit C-drev og rapporterer følgende

Filnavn: C:\System Volume Information\...\A006573.exe
Resultat: Kan ikke skanne. Filen er offline - den er ikke tilgængelig i øjeblikket.

Det ér jo lidt mystisk, for jeg kan ikke finde filen ved at søge på den, og hvis jeg googler den, kommer der primært mystiske franske resultater, som jeg selvfølgelig ikke fatter et ord af.

Min lille oplevelse giver mig anledning til to spørgsmål:
1. Hvorfor pokker kan Avast ikke scanne filen, og hvordan kan en fil på C-drevet være online. Det lyder mistænkeligt.
2. Er der nogen, der ved, hvad filen bruges til?

Glæder mig til at høre, hvad I kan komme frem med. :o)

Lune hilsner
Sasso
Avatar billede sasso Novice
18. juli 2007 - 23:33 #1
...åh ja:
3. Hvad skal jeg gøre!
Avatar billede daddio Nybegynder
18. juli 2007 - 23:39 #2
bruger du system gendannelse ?? ellers kan du prøvet at slå det fra og så scanne igen, nogle scannings programmer kan ikke scanne i system gendannelses filerne som \system Volume information\ er en del af..
Avatar billede Jensen DK Novice
19. juli 2007 - 07:22 #3
Hos mig er pågældende mappe tom og systengendannelse er slået til.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. juli 2007 - 07:35 #4
For at finde filen skal du gå i kontroldpanel klik på mappeinstillinger derefter på vis, så er der 2 flueben der skal fjernes, det er felt 9 og 10 fra oven husk at de skal ha flueben igen, når du har set på filen i roden af C drevet
Avatar billede sasso Novice
19. juli 2007 - 09:05 #5
Daddio --> Tak, det virkede. Smider du lige et svar, så du kan få point? :o)
Silbidor --> Jeg har været i kontrolpanelet og deaktiveret 'Skjul beskyttede operativsysemfiler' og aktiveret 'Vis skjulte filer og mapper', men jeg finder stadig ingenting. Mystisk, men ikke rasende vigtigt. Nu har jeg jo fået løst problemet. Tak for tippene.
19. juli 2007 - 11:07 #6
Som sagt området ->
C:\System Volume Information\
tilhører SYSTEMGENDANNELSE -

Deaktiver systemgendannelse -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm
Genstart din computer - aktiver systemgendannelse. Dette gøres samme sted, hvor du deaktiverede, denne gang skal du blot aktivere.

Så er der ryddet op i disse "filer" ...
Avatar billede daddio Nybegynder
19. juli 2007 - 14:11 #7
her
Avatar billede sasso Novice
19. juli 2007 - 14:30 #8
Takker!
Go' sommer til alle