Avatar billede xcover Nybegynder
18. juli 2007 - 22:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Router / Switches eller andet ?

Hejsa,

Jeg har lige fået nyt bredbånd i dag, men har fundet mig et lille problem, min PC skal opsættes med en fast IP som jeg manuelt skal taste ind på PC´en.
Det er en fast IP som også virker på ydersiden, dvs. at jeg derfor kun kan have én PC på af gange, ellers er der IP konflikt.
Jeg har kun brug for én ekstern IP og gider derfor ikke at betale for flere.

Jeg går ikke ud fra at jeg kan fjerne den router som Bredbånds Bolaget har leveret til mig.
Kan jeg så selv købe en router som sætte på også ? Sådan at den kan have den faste ip adresse og derefter fordele nogle lokale ip´er ud ?
Eller kan jeg fjerne den router jeg har fået fra Bredbånds Bolaget og sætte min egen på ?

- Silwer
Avatar billede daddio Nybegynder
18. juli 2007 - 22:38 #1
Det lyder som om at du kan købe en router og give den den ip adresse du ellers ville give din PC, og så sætte den op til DHCP.
Avatar billede gurly Praktikant
18. juli 2007 - 22:47 #2
er det ikke et kabel modem du har fra Bredbånds Bolaget ? ?
i så fald så tilslutter du en router og tildeler den din externe ip
routeren tildeler så dine pc´er hver nogle lokale adresser

en udgang på en router kan godt sluttes til ennu en router

selv har jeg eksempelvis en router med indbygget ip telefon, da denne router altid holder en smule båndbredde ledig til telefonen, så selv om jeg downloader kræftigt, så kan telefonen ringe.
denne router/adapter har jeg sat direkte til mit kabel modem.
men routeren/adapteren har kun en udgang, denne udgang har jeg så sat til indgangen på en anden router, og den har så 4 udgange til pc´er

så jeg vil mene at uanset hvad, så kan du tilslutte en router for at dele forbindelsen ud til flere linier
Avatar billede xcover Nybegynder
26. juli 2007 - 12:18 #3
Smid svar ;) Mange tak...
Avatar billede gurly Praktikant
26. juli 2007 - 23:51 #4
;)
Avatar billede xcover Nybegynder
01. september 2007 - 17:26 #5
Takker