Avatar billede ssmadsen Nybegynder
18. juli 2007 - 21:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min computer vil ikk starte ordentligt op.

Min computer vil ikke starte ordentlig op, når jeg tænder for den er det kun kølerne som går i gang? er der en måde jeg kan "slukke" for det hele? nærmest som en genstart på bundkortet , får når jeg slukker for computeren på knappen kan jeg hører den ikke lukker ordentligt ned? Jeg har også slukket på kontakten.

og mus og tastatur har heller ingen strøm, heller ikke skærmen? er det noget med mit strømstik måske?

vil rigtig gerne hører hvad i kan tro det kan skyldes.
hilsen Søren
Avatar billede daddio Nybegynder
18. juli 2007 - 22:06 #1
Det lyder som om det kan være din strøm forsyning som den er gal med... Den levere 2 typer strøm 5 og 12 volt, og det tyder på at 5 volten er stået af, da din blæser stadig virker...
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
18. juli 2007 - 22:11 #2
Hvad kan jeg gøre ved det? har du et forslag?
fordi den gjorde det også igår, så jeg lod den stå lidt.. så da jeg trykkede startede den op igen. helt normalt?
men har også ventet noget tid idag, der sker ingenting.

men hvis jeg ikke kan gøre noget nu? hvad skal der så laves?
Avatar billede daddio Nybegynder
18. juli 2007 - 22:21 #3
slukker du for strømmen helt til din strøforsyning ? jeg havde samme problem med min strømforsyning, hvis jeg slukkede helt for strømmen så skulle den stå i 1 min før jeg kunne starte den, efterhånden blev et til 10 min hvergang. Det viste sig at være mit nye grafik kort som brugte mere strøm end min strømforsyning kunne levere, så købte jeg en ny og større strøm forsyning og det løste problemet...
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
18. juli 2007 - 22:25 #4
det er sjovt du nævner det, har også LIGE fået nyt grafikkort i, fik jeg igår.
men hvordan kan det være den så har kunne trække deT? for den har jo været tændt med med det nye gfx kort i?
Avatar billede daddio Nybegynder
18. juli 2007 - 22:30 #5
En strøm forsyning kan godt lever mere en den er beregnet til men det slide extremt meget på den, så den tilsidt står af...  hvad er din strøm forsyning på i Watt ? og hvad      kræver dit grafk kort ?
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
18. juli 2007 - 22:41 #6
max dc-input 200W står der på den.

altså, synes jeg ikke jeg kan se. Men det er et "HIS HITECH" radeon x1650 pro iceQ ?
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
18. juli 2007 - 23:00 #7
Avatar billede daddio Nybegynder
18. juli 2007 - 23:10 #8
Jeg fandt det her, de anbefaler 350 watt... mig grafik kort anbefalede 400 watt og min strøm forsyning var også 200 watt...
Avatar billede daddio Nybegynder
18. juli 2007 - 23:15 #9
Avatar billede ssmadsen Nybegynder
18. juli 2007 - 23:23 #10
daddio jeg siger mange tak. det ert helt sikkert det som er gal?
hvad med de pointdeR? hvordan fungere de? du skal jo have dem?
Avatar billede daddio Nybegynder
18. juli 2007 - 23:28 #11
her er et svar. så kan du acceptere det