Avatar billede ameq Nybegynder
18. juli 2007 - 14:22 Der er 2 kommentarer

Checkbox list og selected event

Hej E
Jeg sider og bruger checkboxlist til at få lavet en liste over hvad bruger kan vælg og så fra vælge igen. På min chekcboxlist sætter jeg en event selectedindexchange og det virker også helt fint når brugerne vælger et item, for så bruger jeg checkboxlist.selecteditem, men når de så fra vælger et item igen, så er selecteditem null (måske forstålidt nok) hvordan finder jeg det item som brugen har fra valgt?
Avatar billede neoman Novice
18. juli 2007 - 14:30 #1
Du skal gennemløbe listen af alle items i checkboxlisten og for hver checke om denne er selected eller ej. Et eksempel er vist her:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.webcontrols.listcontrol.items(VS.80).aspx
Avatar billede ameq Nybegynder
18. juli 2007 - 14:36 #2
ja, det tænke jeg godt på, men jeg ved jo ikke hvilket item som lige er blevet deseleceted, så skal jeg havde listen af items lige inden brugeren trykker også skal jeg kigge på listen efter brugeren har trykker og det bliver da noget rod