Avatar billede viggosmor Nybegynder
18. juli 2007 - 14:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af forside på tinablockfriis.dk

Hejsa...

Er igang med at lave en hjemmeside for en dansk tøjdesigner, som bor i Hamborg...

Det er kun forsiden jeg har lavet, men lidt feedback på designet....

Siden er her :

http://tinablockfriis.dk

Er nu gået over til at bruge tabeller istedet for layers i Dreamweaver og det er meget nemmere at centrere siderne med tabeller, så hvis siden ikke r centreret, så lad mig endeligt vide det....

På forhånd takker

Lone
Avatar billede ak_20 Nybegynder
18. juli 2007 - 14:23 #1
Hej Lone...

Pænt layout, men ville ikke gætte på at det var en tøjdesigners side. Der er simpelthen for lidt der signalerer at dette handler om en tøjdesigner. Men det er bare min sølle mening om designet :D
Avatar billede cpufan Juniormester
18. juli 2007 - 14:40 #2
toppen er kedelig grå, med nogle mærkelige møstre....
som til og med stjæler 270px i højden.
Avatar billede ak_20 Nybegynder
18. juli 2007 - 15:05 #3
kom også til at tænke på at det er lidt forstyrrende at valgmulighederne for sprogene er i hovedmenuen. Brug evt. også de velkendte flag som folk kender og placer dem et sted som ikke forstyrre resten af designet.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
18. juli 2007 - 15:35 #4
Så har jeg rettet banneret lidt til... med hvid baggrund og så er der kommet nogen kvinde siluetter på...

Ang.flag synes jeg ikke det passer ind...
Avatar billede flashnoob Nybegynder
18. juli 2007 - 23:09 #5
Jeg kan på en måde rigtig godt lide toppen, men om jeg lige kommer til at tænke på tøjdesigner.. hmmm.. jeg tænker mere på -patchwork-? Er de mønstre nogle som Tina Block Friis bruger i sine kollektioner?
Sprog-menuen skal du helt klart have gjort noget ved. Den måde som de er på nu skaber meget forvirring. De kan også blive der, men de skal skille sig markant ud fra de andre elementer i menuen.
Avatar billede hoeks Nybegynder
19. juli 2007 - 17:27 #6
I store træk en pæn side... Men den kommentar kan du jo ikke bruge til noget, så her kommer noget brok ;P

Som de andre også påpeger: Toppen fylder alt for meget i forhold til hvor lidt den egentligt "betyder". Du kunne jo evt hive menuen op til højre ved siden af dit topbanner, så dine links ligger under hinanden. Endvidere vil det være pænt hvis baggrunden på dine menuknapper blev en helt anden farve når musen køres over (hvid måske?).
Og ja, det måde man vælger sprog på er forkert - det virker forvirrende, at det blot er menuknapper ligesom "alle" de andre. Der kunne evt ligge en diskret rullemenu over dit banner hvor man kunne vælge sprog.
Slutteligt synes jeg også, at der mangler en footer af en eller anden art; din side slutter lidt brat.

Håber du kunne bruge det til noget.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
20. juli 2007 - 16:43 #7
Jeg kan nu godt lide banneret som det er... men vil da tænke over det, men har fået god feedback på det andre steder.

hoeks
du har helt ret i at der mangler en footer, vil se på det snarest...

Ang. menuen, så vil jeg lave sprog menuen i en anden farve så de skiller sig ud, mon ikke det skulle kunne gøre det?
Avatar billede nielle_p Nybegynder
01. august 2007 - 16:38 #8
Jeg tænker ikke så meget på om toppen og bunden fylder for meget  - det synes jeg også de gør, men allermest tænker jeg på at en tøjdesigner skal følge moden, både hvad angår farver og mønstre! Derfor er det "farligt" at lade så specielle elementer ind i grunddesignet, specielt hvis det ikke er hendes kendetegn.
Avatar billede radiohead Nybegynder
01. august 2007 - 18:34 #9
Ved godt tråden er gammel...
Vil alligevel gerne sige noget, for jeg synes(for en gang skyld), at der rent faktisk er noget pænt og holdbart herinde i sitevurdering.

Lækkert og stilrent design. Super...
Du formår af få flere farver til at spille fornuftigt sammem. Det er generelt ikke let at styre flere farver, men du klare det jo til ug. :)

Målgruppen taget i betragtning, synes jeg banneret er superfedt.

I virkeligheden synes jeg ikke der er det store at tage fat på... Kun bundbaren irriterer mig usigeligt. Jeg ved ikke helt hvorfor... Tror bare en klassisk, diskret ensfarvet bar med kontaktinfo, ville spille meget bedre dernede.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
02. august 2007 - 17:39 #10
Takker radiohead det blev jeg rigtigt glad for at høre.

Ja det kan godt være jeg skal ændre footeren.

Det ser jeg på en af dagene.

Jeg er selv godt tilfreds med siden men ved også at den måske ikke tiltaler alle, men sådan er det nu engang.

Men super også atg få lidt ros også he he..

Takker igen...