Eksport fra adskillige docs
HejJeg har bunker af gamle(!) breve (*.doc) som er sendt til alle mulige og umulige for år tilbage liggene på en harddisk. På grund af tyveri (kedelig historie) har jeg mistet hele min kontaktdatabase og vil gerne genskabe en oversigt over disse kontakter, men øeehh...
Findes der nogen nem måde at gøere det på? Alle breve og fakturaer har jo et adressefelt, som desværre ikke er formateret specielt. Hele siden i de gamle dokumenter jeg har haft åbnet er "Normal". Det er altså ret beset de første linjer af al "normal-tekst" jeg vil have eksporteret fra alle dokumenterne.
Om eksporten ender i et andet dokument eller et regneark eller et helt tredie sted er ikke afgørende.
At bruge open-copy-paste-close, open-copy... etc., virker under alle omstændigheder som en nærmest umulig opgave...!
Kunne man ikke via makroer/Visual Basic lave en makro, der kopierer f.eks. de første 7 linier fra et dokument og tilføjer dem til et andet dokument/regneark, som starter ved at man eksekverer en batch-fil som kører makroen på alle *.doc filer i en nærmere specificeret folder?
Det skulle man tro at an kunne, men hvordan?
m.v.h