Avatar billede lolkie Nybegynder
17. juli 2007 - 18:59 Der er 9 kommentarer

Er dette grafikkort kompatibelt med mit system?

Hejsa... Inden jeg bestiller et nyt grafikkort, der bare skal holde liv i min computer lidt tid endnu, vil jeg lige sikre mig, at der ikke er nogle kompatibilitetsproblemer. Jeg har i øjeblikket følgende hardware:

Motherboard: Gigabyte Ga-8IPE1000 Pro3
CPU: Intel Pentium 4, 2800 MHz
Nuværende grafikkort: Winfast A360 (Geforce FX 5700)
RAM: 2*512MB Kingston PC3200

Da mit motherboard ikke understøtter PCI-e, har jeg fundet følgende AGP-kort:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255104
Det har fået megen ros for de forbedringer, Galaxy har tilføjet det i forhold til de øvrige Geforce 7600GS-kort på markedet.

Ser I nogle problemer, og er mit valg af kort fornuftigt?

På forhånd tak :)
Avatar billede ebe Praktikant
17. juli 2007 - 19:32 #1
dit motherboard kører også agp x 8 så det skulle være ok.
Avatar billede lolkie Nybegynder
17. juli 2007 - 20:21 #2
Okay, var også min opfattelse, men jeg havde blot ikke lyst til at bestille kortet for derefter at opdage, at der var endnu et kritirie.
Avatar billede kharze Nybegynder
18. juli 2007 - 02:06 #3
Jeg har også lige bestilt kort hos pchuset, jeg fik et der muligvis er defekt.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. juli 2007 - 06:34 #4
Din PSU skal være på mindst 400w ellers virker kortet måske ikke.
Avatar billede lolkie Nybegynder
18. juli 2007 - 16:42 #5
Hvordan finder jeg lige ud af, om den er det? :)
Avatar billede lolkie Nybegynder
18. juli 2007 - 16:47 #6
Og til kharze: Jeg kan bare ikke finde andre, der sælger lige præcis det kort.
Avatar billede ebe Praktikant
18. juli 2007 - 20:13 #7
for at finde ud af hvor mange watt din strømforsyning er, bliver du nødt til at se hvad der står på den. hvis den er under 300 watt, skal du nok skifte den ud. så kan du lige så godt købe en ordentlig en, den kan jo tages med i næste computer du bygger.
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
19. juli 2007 - 18:17 #8
Undskyld jeg lige bryder ind, men jeg kan kraftigt anbefale ikke at bestille noget ved pchuset, jeg havde et defekt gfx som de ikke ville erstatte, når jeg ringede til dem så lagde de bare på, de svarede ikke på alle mine mails, og først da jeg truede dem med forbrugerestyrelsen, så svarede de, og jeg fik da heldigvis et nyt
Avatar billede lolkie Nybegynder
19. juli 2007 - 19:28 #9
Hmm den er på præcis 300W, så hvad siger I?

Havde lidt på fornæmmelsen, pchuset ikke er det mest stuerene sted, men har bare ikke kunne finde kortet andre steder.