Avatar billede lonem Nybegynder
17. juli 2007 - 17:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

vedr sletning af vindows vista på bærbar

hejsa
er der nogen der kan fortælle mig hvordan man fjerner  vista
fra bærbar den var instaleret da den blev købt, og der fulgte selfølelig ikke  en cd med vista med , har ikke andet end problemer med det , så vil have xp ind
på forhånd tak
Avatar billede screem_brille Novice
17. juli 2007 - 17:34 #1
pas på hvis du har en hp DV9XXXX maskine, der findes ikke drivere til XP til SATA controlleren, og så står du med en maskine uden noget styresystem.

men killdisk (hentes fra killdisk.com) sletter ALT der er på disken.
Avatar billede lonem Nybegynder
17. juli 2007 - 18:40 #2
det er en paca bel tror det er stavet rigtig  hi hi  for det er  min søsters maskine
men så vil vi da lige prøve det  med den der killdisk
Avatar billede screem_brille Novice
17. juli 2007 - 18:46 #3
jeg ville så ikke gøre det, FØR du har lavet en recovery DVD, eller skaffet installations medie på anden vis.
Avatar billede juleulven Nybegynder
17. juli 2007 - 21:50 #4
#1 du tager din windows XP installations cd. booter på den og når du når til harddisk konfigurationen sletter du partitionen.
den bliver så oprettet igen når du vil installere win xp.

men som Screem_Brille skriver skal du være UTROLIG opmærksom på, at der findes drivere til din controller i winxp's installation. Selv hvis der er, skal du stadig indlæse den driver via F6 i winxp installationen fra en DISKETTE!!!!
Avatar billede screem_brille Novice
17. juli 2007 - 22:14 #5
juleulven, hvis maskinen er med vista, så er maskinen med 90% sikkerhed med SATA diske, og så virker din metode ikke (bærbare nu om dage har sjældent floppydrev)
Avatar billede juleulven Nybegynder
17. juli 2007 - 22:34 #6
uden dette skal lyde som en flamerpost såe ...  .....

screem: prøv lige, at læse den nederste del af min indlæg og spørg dig selv hvorfor jeg skriver diskette med STORE bogstaver ...  :-)

jeg giver dig jo medhold ...
Avatar billede screem_brille Novice
17. juli 2007 - 23:01 #7
fordi du lægger det som svar, og du skriver jo egenligt det samme som jeg gjorde.
Avatar billede lonem Nybegynder
17. juli 2007 - 23:12 #8
nej der er nemlig ingen floppydrev i ( jo  der følger en reprations cd med som hun kalder det) ????? og hvordan  laver man en recovery DVD .hun har en ægte xp som hun havde til den stationære pc
Avatar billede screem_brille Novice
17. juli 2007 - 23:23 #9
den reperations cd, er ret sikkert en recovery skive, undersøg først om det er en recovery cd/DVD inden du sletter noget.
Avatar billede juleulven Nybegynder
17. juli 2007 - 23:27 #10
screem: sorry .. jeg har lige læst den post ovenfor med reglerne for kommentar/svar... my bad ..  :-) er stadig lidt ny herinde. (at bruge selve installationen til xp er lidt nemmere, end at begynde på andre 3parts programmer)
Avatar billede screem_brille Novice
17. juli 2007 - 23:41 #11
du har tildels ret mht det er nemmere med selve install skiven, vista kan bare godt lave lidt problemer, derfor kan killdisk være bedre.