Avatar billede ritajtaylor Nybegynder
17. juli 2007 - 13:54 Der er 6 kommentarer

Changing fstab

I added a device in the fstab on my server with vi in Centos which is like RHEL but when the server rebooted because of a black-out, the device was not mounted. What to do?
Avatar billede janpo Nybegynder
18. juli 2007 - 20:36 #1
run "mount <devicename> as root.
You get <devicename> from first colum of /etc/fstab. It should work unless configuration is faulty.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2007 - 20:38 #2
Skulle det ikke være
mount <device> <mountpoint> ??
Avatar billede janpo Nybegynder
18. juli 2007 - 22:23 #3
Jeg tænkte at, hvis hun har konfigureret hendes fstab ordentligt, så burde mount tage resten af options derfra.
F.eks "mount /dev/hdc" burde tage "-t iso9660" og "/mnt/cdrom" fra fstab.
Avatar billede ritajtaylor Nybegynder
19. juli 2007 - 10:45 #4
I have in /etc/fstab:
/dev/sdb1              /servername/a              ext3    defaults,rw,noauto 0 0
After bootup, I must type 'mount /servername/a' to mount it. Is there a daemon that is not running?
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2007 - 11:13 #5
Try to change "noauto" to "auto" and I think it will work
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2007 - 21:49 #6
Noget nyt ?