Avatar billede fun22 Nybegynder
17. juli 2007 - 00:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Udvidet bruger oplysninger

Hej

Jeg bruger asp.net's indbygget login system, og den opretter jo som bekendt en db med brugeroplysningerne..

Nu har jeg så brug for at gemme en masse oplysninger om hver bruger, og tænker så på hvor jeg skal gemme dem..

Skal jeg gemme dem i samme database, eller skal jeg bruge den jeg har oprettet til de andre funktioner på siden??
Avatar billede kalp Novice
17. juli 2007 - 00:45 #1
Du bør gemme dem i samme database som brugerne er i
Avatar billede kalp Novice
17. juli 2007 - 00:47 #2
Det andet kunne jeg forestille bliver lidt rodet når du skal trække oplysninger ud fra databasen.

Jeg kan heller ikke se hvad det skulle give hvis man lagde brugerinformationerne et helt andet sted.
Avatar billede fun22 Nybegynder
17. juli 2007 - 00:48 #3
Okay.. Hvordan gemmer man i den?? Jeg skal vel have noget id der fortæller hvilken linie i tabellen jeg vil indsætte dem i?
Avatar billede fun22 Nybegynder
17. juli 2007 - 18:07 #4
??
Avatar billede tomledk Nybegynder
17. juli 2007 - 21:52 #5
Du bør prøve at kigge lidt på muligheden for at lave en membership provider. Det vil give dig mulighed for at udvide den eksisterende membership funktionalitet.

http://msdn2.microsoft.com/en-US/library/f1kyba5e.aspx
Avatar billede fun22 Nybegynder
17. juli 2007 - 22:37 #6
Der tabte du mig :( Jeg kan ikke lige se hvad jeg kan bruge i den artekel, til at gemme alder, højde osv på mine brugere??
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. juli 2007 - 10:21 #7
Der er indbyggede muligheder for den slags... Du skal kigge på Profiles, og princippet er, at du i din konfigurationsfil blot angiver hvilke oplysninger en brugers skal "udvides" med, og du kan så tilgå dem via:
Profiles.DinProperty.
Du kan se en artikel der handler om det her:
http://quickstart.developerfusion.co.uk/QuickStart/aspnet/doc/profile/default.aspx
Og her:
http://www.odetocode.com/Articles/440.aspx
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. juli 2007 - 10:22 #8
Ikke Profiles.DinProperty... Bare Profile.DinProperty.
Avatar billede fun22 Nybegynder
28. juli 2007 - 18:22 #9
Det har jeg nu fået til at virke, og kan fint gemme og hente mine gemte data.. Men hvrodan gør jeg så sådan at andre brugere kan se mine oplysninger??
Avatar billede fun22 Nybegynder
30. august 2007 - 18:17 #10
Lukker.. Lavede selv et login system ;)