Avatar billede nomak Nybegynder
16. juli 2007 - 21:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Xp "fryser" ved intallation af spil.

Hej E.

Jeg har lige formateret og installeret en frisk Windows XP da jeg synes det var på tide.

Nu har jeg så det problem, at jeg overhovedet ikke kan installere nogen spil. Jeg har prøvet med flere forskellige, men den "fryser" hver gang.

Der er ikke noget i Eventlog om det, opg den laver ingen minidump, så jeg er lidt på bar bund.

Er der nogen der har nogle bud?

Mvh. NoMak
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. juli 2007 - 23:47 #1
Prøv igen, men følg denne vejledning - så vil det lykkes dig.
http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Kikser det alligevel har du enten ikke fulgt vejledningen, eller sidder med en computer der har hardwarefejl.
17. juli 2007 - 00:11 #2
... det med at "...lige formateret og installeret en frisk Windows XP ..." er jo let nok. Derefter et spørgsmål om MS OPDATERINGER, DRIVERS, SIKKERHEDSPROGRAMMER incl. OPDATERINGER af samme ...

Såååå ... jeg kan godt forestille mig at et eller flere af ovennævnte ikke liiiiiiige er gennemført korrekt. Hvis gennemført ?

http://www.eksperten.dk/artikler/1104 - Nemlig !
Avatar billede nomak Nybegynder
18. juli 2007 - 01:57 #3
Jeg HAR alle opdateringer til dags dato, antivirus og antispyware som bliver brugt jævnligt.

Jeg har ingen problemer med at sætte windows op.
Avatar billede kharze Nybegynder
18. juli 2007 - 02:03 #4
Fryser den på andre tidspunkter ud over installation er spil?
Avatar billede nomak Nybegynder
18. juli 2007 - 03:22 #5
Nu har jeg støvsuget dyret, da det vist var på høje tid. Det hjalp på installationen af spil.

Nu kan jeg så spille i 5 min, så fryser æsken, og genstarter. (den genstartede ikke før ved installationerne). Stadig uden eventlog og minidump? :S

Tænker lidt at det måske er hardwarefejl så. Men hvad?

Mobo: ASRock 775Dual-880Pro http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775Dual-880Pro&s=n

cpu: Intel Celeron D 340, 2933 MHz (22 x 133) m. standard køler

ram: 2x 512Mb DDR SDRAM PC3200 (200 Mhz)

PSU: 300w

Gfx: XFX Geforce 7900 Gs 256Mb ram

Hdd: 300gb Maxtor SATA og 500gb Samsung spinpoint SATA

Temperaturer:
cpu@45
gpu@50
mb@36
maxtor@35
samsung@29
Avatar billede Jensen DK Novice
18. juli 2007 - 13:38 #6
Det er muligvis din PSU der er for lille, skal helst over 400w med den opsætning du har på den PC.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. juli 2007 - 18:46 #7
Prøv at slå "Automatisk genstart" fra, så du får mulighed for at se en evt. STOP Fejl kode på den blå skærm, som i givet fald kommet.

Egenskaber for systemet > Fanebladet "Avanceret" > Knappen "Indstillinger" under afsnittet "Start og Genoprettelse" > Fjern fluebenet ved "Genstart automatisk" > Klik "Ok" og "Ok".
Avatar billede nomak Nybegynder
18. juli 2007 - 19:05 #8
victor-1 -> det er slået fra, gør jeg som hovedregl når jeg har installeret windows.

den viser ingen blå skærm. den genstarter bare.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
19. juli 2007 - 00:03 #9
Prøv lige at kontrollere din BIOS opsætning... Den kan muligvis være indstillet sådan, at den automatisk genstarter computeren, når CPU temp. når en vis (for lav) højde.
Avatar billede nomak Nybegynder
21. juli 2007 - 15:30 #10
mine ram kan åbenbart ikke finde ud af at køre dual channel. :S den holdt op med at crashe da jeg slog over på single channel. (Ram modulerne er HELT ens)
Avatar billede nomak Nybegynder
22. juli 2007 - 21:03 #11
.