Avatar billede dosdesign Juniormester
16. juli 2007 - 20:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til få mere HD plads

Hej

Jeg har en 30 GB og 200 GB HD i min PC

Jeg bruger den på 30 GB til windows/programmer m.m. men nu er den begyndt at sige der ikke er mere plads (ja jeg kan godt selv se det) men jeg ved ikke hvad jeg skal slette, for gemmer ikke alm. film/filer på 30 gb HD - jeg kan ikke rigtig se hvor jeg kan slette noget (har rodet rundt i alle mapper, men det er svært) jeg har fundet en mappe der fylder 5 GB (dvs. 16% af min HD) og sdom jeg ikke rigtig ved hvad indeholder, som jeg bruger - Der er masser af mapper men tør ikek slette nogen af dem - mappens sti er

C:\Documents and Settings\Jens Jensen\Lokale indstillinger\Temp

Er det temp filer man kan slette uden der sker noget eller hvad ?? Har i andre forslag hvor jeg kan slette (bruger ikke c-drev dvs 30 GB HD til DD temp/DL filer - så det kan ikke være det, dog bruger jeg DD til incoming, men nårg har noget hentet flytter jeg det med det samme)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. juli 2007 - 20:23 #1
Den kan du roligt slette...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. juli 2007 - 20:25 #2
Det er midlertidige filer ved installationer m.m. De fleste programmer rydder pænt op efter sig - og så igen, andre gør ikke.

Du kan evt. højreklikke på drevet med pladsmangel, vælge Egenskaber, og klikke på knappen "Diskoprydning". Dette vil igangsætte en oprydning, der bl.a. vil kigge i TEMP mappen. Det er nok den letteste og sikreste måde at rydde op på.
Avatar billede jepe Nybegynder
16. juli 2007 - 20:25 #3
Du skulle kunne slette indholdet i Temp-mappen som du selv nævner - dog er der nogle filer deri (som er i brug, da det er midliertidige filer...) som ikke kan slettes...
Prøv evt. et program som Ccleaner (http://www.ccleaner.com/download/) hvori du kan søge efter og slette filer der sandsynligvis kan slettes uden problemer...

/jepe
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
16. juli 2007 - 20:31 #4
jeg vil foreslå dig at hente programmet Ccleaner  http://ccleaner.com/
programmet sletter en masse ragelse fra din maskine (temp filer bla.)

når du inst. programmet skal du lige være opmærksom på at det genre vil inst yahoo toolbar. fjern fluebenet hvis du ikke ønsker at inst. yahoo toolbar

når du har startet programmet kan du med fordel sætte et flueben ud for  hotfix afinstallationer.
tryk nu på kør cleaner og se hvor meget den får fjernet
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
16. juli 2007 - 20:32 #5
ups, sorry jepe, glemte lige at opdatere inden jeg sendte
Avatar billede dosdesign Juniormester
16. juli 2007 - 20:41 #6
Hej Tak

Jeg har lige kørt CCleaner og har nu fået mere en 18 GB tilbage, dvs. det halve af HD har været brugt til ingenting - hvad kan det mon være????

Nu håber jeg ikke at den har slettet noget vigtigt, det lyder vild med at min c-drev (HD) har brugt 18 GB på ingenting som skal bruges????

p.s hvad er det der hotfix
Avatar billede dosdesign Juniormester
16. juli 2007 - 20:46 #7
mere end 18 GB mener jeg i foregående indlæg af mig ! så det er bare super - kan bare ikke forstå at det halve af min HD's kapacitet  var blevet brugt til ingenting - har i nogen idé om hvad der fyldte så meget ???

For eks. cookies valgte jeg ikke at slette da de er gode og ikke fylder en pind (er det ikke dem der færdig skriver et bruger navn eksempelvis, hvilket er rart)
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
16. juli 2007 - 20:52 #8
hotfix er updates fra microsoft, de gemmer de gamle filer i en mappe i windows for det tilfælde at du har brug for at afinstallere opdateringen.

når man så har konstateret at maskinen fungerer kan man slette filerne, men det erder bare ikke ret mange der får gjort

en del af det der er slettet er midlertidige internetfiler. de kan også komme til at fylde ret meget
Avatar billede dosdesign Juniormester
16. juli 2007 - 20:53 #9
jamen der er langt op til 18 GB !
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
16. juli 2007 - 20:58 #10
det hænder jo at man modtager noget der er pakket med winzip eller winrar, foreksempel den dvd film fra moster annas 80 års fødselsdag ;) når du pakker den ud havner den i .. .. .. .. TEMP
vupti 4,7 gb i din temp mappe.
Avatar billede dosdesign Juniormester
16. juli 2007 - 21:39 #11
Ok - Nu begynder det at gi mening - men man plejer da at hente en zip fil og gemme den på ens HD hvor man ved hvor den er og ikke i temp mappen - men jeg ved at hvis man henter en stor zip fil og klikker annullere og prøver senere at hente den samme, kan den huske det man havde hentet indtil der man kom sidst, dvs den må have været gemt i temp mappen - så ok det lyder fornuftig.....TAK
17. juli 2007 - 00:26 #12
... velkommen i 'klubben' *S*
Jo - denne CCleaner er ganske smart...

Efter denne oprydning ka' du laden den tygge på en DISKFRAGMENTERING - vil nok ta' sin tid - for at gøre den rigtig fin!

Et andet tip:
Deaktiver systemgendannelse -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm
Genstart din computer - aktiver systemgendannelse igen. Dette gøres samme sted, hvor du deaktiverede, denne gang skal du blot aktivere. Og så flytter 'baren' ned til eks ~1 Gb ell. lign...
Det vil også være en god idé manuelt at oprette et nyt punkt, som du kan navngive, og vende tilbage til, hvis du skulle få problemer af nogen art.
Avatar billede dosdesign Juniormester
07. august 2008 - 08:49 #13
ok tak for svar
07. august 2008 - 21:06 #14
http://expfaq.dk/kan_ikke_give_point#kan_ikke_give_point ->
"En bruger har løst mit problem, men jeg kan ikke give ham points?
Brugeren har kun lagt en kommentar, hvilket ikke kan kvitteres med point. Du beder ham om lave et svar. Når han har gjort det, kan han tildeles points." ...

(Er der noget her du ikke forstår ?)
Avatar billede dosdesign Juniormester
08. august 2008 - 08:34 #15
Nej, men undskyld jeg ikke ved alt og har læst alle regler her på dit ynglingsforum, som du åbentbart KUN bruger til at brokke dig over at alle andre ikke kender reglerne ud og ind ligesom dig......!