Avatar billede jeppson Nybegynder
16. juli 2007 - 15:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udskriv en fakturaer bagefter bogføring ( masseudskrift)

Vi fakturerer i Navision C5 4.0.3.0.

Jeg vil høre om det er muligt at udskrive et antal fakturaer uden at skulle ind på hver enkelt?

Det vil afhjælpe to problemstillinger:
1) Vi taber nogle gange FIK-opsætningen (ved DbReduce) og så skal vi udskrive de fakturaer som er lavet siden fejlen opstod til den blev opdaget.
2) Vi kan undgå at udskrive fakturaerne før sidst på dagen.

Jeg er klar over at man kan benytte MASSEFAKTURERING til den sidste del, hvis man altså lader ordrene ligge i systemet og først fakturer til sidst - det er umiddelbart ikke en mulighed, da arbejdsgangen ikke tillader det.

Jeg ser frem til at høre fra jer!
Avatar billede jeki Nybegynder
16. juli 2007 - 16:10 #1
Mit bedste bud er at udskrive til spoolfil fremfor direkte til printer når der massefaktureres. Det har jeg selv brugt i et stort firma med jævnlige printerproblemet. Fakturaerne bliver så liggende i spoolfilen og herfra kan du genudskrive alle i en hånvending. Vælg bare Spoolfil i stedet for printer når du sætter massefaktureringen i gang. Når den er færdig findes spoolfilen vha. Ctrl. U.
Avatar billede jeki Nybegynder
16. juli 2007 - 16:12 #2
Undskyld - fik ikke læst at du ikke ville benytte massefakturering, men det betyder ikke noget - metode kan sagtens benyttes alligevel.
Avatar billede jeppson Nybegynder
16. juli 2007 - 16:35 #3
En glimrende løsning, men hvordan bruges MASSEFAKTURERING når der er faktureret?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
16. juli 2007 - 17:32 #4
Hvis du vil køre faktureringen igen, for at få allerede fakturerede poster ud, skal du manuelt kalde rapporten C5faktura eller OrdFaktura (alt efter hvilken I har brugt).
Nu kan du selv afgrænse på hvilke fakturanumre/transaktionsnumre/etc der skal udskrives.

Man kan eventuelt sætte fakturakaldet op til månedskørsel eller lignende, for at spare den lange vej ind til udviklingsmenu osv...
Avatar billede jeppson Nybegynder
16. juli 2007 - 19:34 #5
Jeki -> jeg hører gerne om massefaktureringen.

up2nogood -> perfekt det hjælper mig al det jeg har brug for!

Begge -> Tak for den meget hurtige hjælp!
Avatar billede mariaf Juniormester
16. juli 2007 - 21:23 #6
Det er standard at kunne masseudskrive faktura. Det ligger under Ordre/Rapporter - arkiver - masseudskrift.