Avatar billede fiona11 Nybegynder
15. juli 2007 - 22:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Endnu et spørgsmål om "anbefal siden"

Ok eksperter!

Nu har jeg læst ca. 170 posts omkring ”anbefal siden” her på eksperten og andre sites. Men ingen er kommet med den løsning jeg søger.

Her er opgaven:

Når man klikker i menuen på ”anbefal siden” skal der åbne sig et nyt vindue (pop op).

Teksten skal være hvid på mørkegrå baggrund (#292929)

Her skal man udfylde følgende elementer:
Modtagers navn,
Modtagers e-mail adresse
Afsenders navn
Afsenders e-mailadresse.

Lidt fritekst

En send og fortryd knap!

Klikker man på send skal der kort stå: Mailen er nu sendt – du kan nu lukke vinduet ned

Fortryder man skal man som typisk i Windows spørges om man er sikker og svarer man JA til dette skal vindues lukkes. Svarer man NEJ skal man bare være tilbage til inden man klikkede på fortryd.

Begge mail adresser skal selvfølgelig virke og der skal testes for dette.

Mailen der sendes skal så sendes både til modtageren og mig (altså en kopi således jeg kan se hvem der adviseret om min side)

I mailens header skal der stå ”Tag et kik på denne hjemmeside”

Og i selve mailen:

Hej (navnet på modtageren)

Navnet på afsenderen har sendt dig denne mail for at anbefale vores hjemmeside, hvilket vi er glade for. Så tag et kik forbi hjemmesiden NAVN (som link.)

”Afsenderens navn” skrev følgende til dig:
Teksten her fra afsender! (fri teksten)

Indsat centeret jpg billede

Siden er opbygget i PHP, men der er rig mulighed for at benytte både JAVA og alm. html – alt hvad i finder bedst til denne opgave

Stor opgave – men der er point ude.
Avatar billede mclemens Nybegynder
15. juli 2007 - 23:05 #1
Har ikke lavet en sådan, men vil måske anbefale at du overvejer at sende
mailen til afsender også - for at forhindre falske afsender mail adresser.

... Evt. udbygget så afsenderen har et link i hans bekræftelse, som han kan trykke på såfremt han ikke har sendt mailen (denne skal så sende mail til modtageren af den udsendte mail om falsk mail-adresse og en undskyldning for evt. "spam", som følge af den ip-adresse (notits under betingelser om viderelevering af ip adresse til afsender mail adressen samt modtageren hvis afsender mailbox melder misbrug) - og man kan måske overveje en evt. udelukkelse af ip-adressen automatisk eller manuel - eller udfyldelse af de mailadresser fra ip'en).

... Evt. også et link til modtageren om blokering
af mail fra den ip og/eller afsender mail adresse.
Avatar billede fiona11 Nybegynder
15. juli 2007 - 23:26 #2
God ide - og ganske relevant - så Eksperter - tag vanligst den del med også :)
Avatar billede fiona11 Nybegynder
16. juli 2007 - 16:52 #3
Der er ikke rigtig nogen der vil byde ind?
Avatar billede windcape Praktikant
16. juli 2007 - 16:53 #4
Hvorfor ikke berige din fritid med at lære php nok til at lave det selv? :)
Avatar billede fiona11 Nybegynder
16. juli 2007 - 16:57 #5
Kære Windcape; jeg er faktisk i fuld gang, men det kan du jo ikke se hvorfra du sidder. Men jeg havde nu forstået det således at Eksperten var til for at få hjølp, ikke en over næsen fordi man ikke er på "level" med andre? jeg har tydeligvis misforstået noget.
Avatar billede windcape Praktikant
16. juli 2007 - 18:12 #6
Jo, men fulde opgaver for virtuelle points er ikke hjælp, det er arbejde.
Avatar billede fiona11 Nybegynder
16. juli 2007 - 18:23 #7
Jeg kunne jo have været heldig - at måske - der var en person der havde noget liggende der var tæt på - og som man jo kunne tage udgangspunkt i - eller havde haft samme tanker som jeg.
Avatar billede fiona11 Nybegynder
05. august 2007 - 14:14 #8
Jeg lukker emnet, fandt en løsning.
Avatar billede fiona11 Nybegynder
05. august 2007 - 14:25 #9
lukket