Avatar billede lillebror Nybegynder
14. juli 2007 - 22:57 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering af Mange Gode Råd

Jeg er i gang med at gøre en hjemmeside klar til lancering, og vil gerne lige have nogle kommentarer til den. Både designmæssigt og indholdsmæssigt.

Adressen er: http://mange-gode-raad.dk

Vil også gerne høre fra folk med forskellige browsere. bl.a. på Mac, jeg har selv testet siden i IE7, IE6, FF2 på PC
Avatar billede Slater Ekspert
14. juli 2007 - 23:15 #1
Umiddelbart faktisk meget pænt, men teksten er lige *lidt* for lille, og linjerne er alt for lange. Normalt siger man 45-60 tegn per linje, når det er på skærm, og 90 tegn er max. Du har næsten 150.
Avatar billede jensgram Nybegynder
14. juli 2007 - 23:18 #2
Et par input:

http://mange-gode-raad.dk/raad/penge/tjen-penge-nettet/saelg-varer-uden-omkostninger.html

- Hvorfor kan jeg ikke finde et link til
http://mange-gode-raad.dk/raad/penge/tjen-penge-nettet/
http://mange-gode-raad.dk/raad/penge/

- Baggrundsfarven bag stjernerne er noget mørkere end resten i FX (Win XP)

- Måske man ikke skulle vise vurdering før der er flere end 3, 5, 10, ... ?
Avatar billede lillebror Nybegynder
14. juli 2007 - 23:25 #3
Jensgram:
Tænker du på at der skulle være en brødkrummesti til de kategorier som et råd er indeholdt i?

Stjernerne er med vilje lavet med en anden baggrundsfarve, du mener de burde fremstå uden den mørkere firkant?

Jeg har forberedt siden til at kunne bestemme hvor mange vurderinger et råd skal have fået før det fremgår af toplisten, men for at listen ikke skal være tom har jeg bare sat det til 1 indtil videre.
Avatar billede trav4u2 Novice
15. juli 2007 - 02:46 #4
Linette & Søren.

I skal begge have ros for design og sprog, men for at I ikke bare hviler på laurbærrene har jeg da også et par forslag.

Her er først lidt til Søren
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fmange-gode-raad.dk%2F
men det er måske vanskeligt at få TYPO3 til at køre lige på xhtml landevejen.

Til design-delen vil jeg foreslå at emnerne under eks. ”Råd” bliver bedre markeret og at I laver ”søg” og ”log in” med grafik

Jeg er helt med på, at I ikke er erhvervsdrivende, men for det tilfælde at I skulle gå ”Pro” skal I lige checke afsnittet om konkurrencer
http://www.forbrug.dk/markedsforing/hvadgaelder/mfl/2/

Held og lykke med siden, med cand.merc uddannelsen og med ordkløveriet ;-)
Avatar billede jensgram Nybegynder
15. juli 2007 - 07:08 #5
1) Ja, det ville jeg foretrække, når det nu er lavet som hierarkiske kategorier.

2) Ja, sådan ville jeg gøre det, men hvis det er med vilje er der jo nok en idé bag. Synes bare det lignede en fjel :)

3) Ok - perfekt
Avatar billede lillebror Nybegynder
15. juli 2007 - 12:47 #6
trav4u2:
Jeg så i mine statistikker her til morgen at W3C validatoren havde besøgt min side, og tænkte nok det var en herfra, der havde bedt den om det. Så jeg blev nysgerrig og tjekkede den selv. Det viste sig at jeg havde lidt småfejl i min skabelon. Det skulle være rettet nu (Typo3 vil ikke acceptere andet end xhtml landevejen :) )

Emnerne under råd synes jeg selv er klumpet for meget sammen, så jeg har bestilt nogle billeder som kan illustrere kategorierne på forsiden. Billeder er jo ikke gratis så indtil videre må jeg nøjes med forsiden. Jeg kan sagtens følge dig mht. knapperne, det vil jeg lige tænke lidt over, hvordan jeg kan lave.

§11 gælder hvis vi bad brugerne om at købe et eller andet, f.eks. et medlemsskab, for at kunne deltage i konkurrencen. Det vil altid være gratis at deltage i konkurrencen, vi satser på at få annonceindtægter til at dække vores omkostninger.

Mange tak for dine kommentarer!

jensgram:
Jeg er meget enig, skal bare have fundet en passende placering til den brødkrummesti.

Jeg vil lige overveje at ændre baggrunden, skal bl.a. tjekke om jeg overhovedet kan fjerne den uden at beskadige stjerne.

Jeg tror ikke der kommer så mange flere svar på det her spørgsmål, så mon ikke i godt kan begynde at poste nogle svar.
Avatar billede trav4u2 Novice
15. juli 2007 - 15:33 #7
Helt fint! Her har du et svar :-)

Egentlig tror jeg du ville være bedre tjent med at formatere emnerne vha. css. Det koster jo ikke noget.

Jeg vil også tro, at emnerne udvikler sig løbende; så ved at bruge css kan du bare lægge den samme formatering på - i stedet for at skulle bestille nye billeder hver gang.
Avatar billede lillebror Nybegynder
15. juli 2007 - 19:45 #8
Hvad tænker du på mht. at formatere dem? At give dem forskellige farver eller gøre dem større?
Jeg synes billeder giver et mere professionelt look til siden, og de kommer til at udvikle sig, det er helt sikkert, men forhåbentligt kan jeg finansiere købet af nye billeder undervejs :)
Avatar billede trav4u2 Novice
16. juli 2007 - 00:23 #9
Ja, det er den slags jeg tænker på. Men med css kan du jo stort set styre alt:
Farver, baggrund, kanter, rammer, størrelser, placering, gennemsigtighed osv.
Det er næsten kun fantasien der sætter grænsen :-)
Avatar billede lillebror Nybegynder
16. juli 2007 - 14:50 #10
Lige et sidste spørgsmål mens vi venter på svar fra jensgram og viperine.

Hvad er det der gør, at I ikke oprettede en bruger da i var derinde. Var konkurrencerne ikke spændende nok? Eller hvad kan der gøres i den forbindelse?
Avatar billede Slater Ekspert
16. juli 2007 - 15:27 #11
Hmm. Hvorfor jeg ikke oprettede en bruger?

To grunde egentlig. Den nemme at løse: Opret knappen er ikke ret tydelig.
Det kunne være godt med en tydelig "reklame" i det gyldne snit, hvor der stod noget med at oprettelse var gratis og uforpligtende og nemt. Det ville give mig større lyst til at oprette mig.

Den lidt sværere at løse: Jeg anede ikke hvilken slags råd det drejede sig om. Jo, der er et par eksempler ude til højre, men dog kun nogle overskrifter, som egentlig ikke siger ret meget om selve rådet. Plus min erfaring med "gode råd" i ugeblade osv, plejer at være nogle tumper, der tror de har opfundet en sensation, fordi de putter 1 spsk kanel i deres boller, eller bruger deodorant til at fjerne lugten i kondisko.

Den bedste løsning på det ville, som jeg ser det, være at finde nogle af de bedste råd, og sætte dem på forsiden i nogle tydelige bokse, som en slags reklame for indholdet.
Avatar billede jensgram Nybegynder
17. juli 2007 - 11:35 #12
Øh - jeg tror bare jeg er ret tilbageholden med at oprette profiler :) ... men synes måske at stilen for "opret bruger" "knappen" falder lidt uden for.
Avatar billede lillebror Nybegynder
17. juli 2007 - 13:13 #13
Jeg trak lod om det overskydende point 200 / 3 og det gik til viperine
Mange tak for Jeres svar, bestemt noget jeg kunne bruge. Er også begyndt at indarbejde dem.
Avatar billede lillebror Nybegynder
17. juli 2007 - 13:14 #14
Hov der var to overskydende point
Avatar billede royal-gud Nybegynder
21. juli 2007 - 01:39 #15
Den virker 100% perfekt i Firefox, keep the good work :)